arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

آپدیت iOS 18.1 منتشر شد؛ هوش مصنوعی بالاخره به آیفون آمد

سرانجام آپدیت iOS ۱۸.۱ برای عموم کاربران منتشر شد و اکنون هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence، در دسترس دارندگان آیفون‌های ۱۵ پرو، ۱۵ پرو مکس و سری آیفون ۱۶ قرار گرفت. البته هنوز برخی از ویژگی‌های موردانتظار مانند سیری پیشرفته غایب هستند و باید در آپدیت‌های آتی منتظر آنها بمانیم. یکی از قابلیت‌های کاربردی اپل اینتلیجنس در آپدیت جدید، Writing Tools است که به شما امکان می‌دهد متن‌های خود را تصحیح کنید یا لحن آنها را تغییر دهید. این قابلیت در هر جایی که می‌توان متن تایپ کرد، در دسترس است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام آپدیت iOS 18.1 برای عموم کاربران منتشر شد و اکنون هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence، در دسترس دارندگان آیفون‌های 15 پرو، 15 پرو مکس و سری آیفون 16 قرار گرفت. البته هنوز برخی از ویژگی‌های موردانتظار مانند سیری پیشرفته غایب هستند و باید در آپدیت‌های آتی منتظر آن‌ها بمانیم. در ادامه به قابلیت‌های جدید و جذاب آپدیت iOS 18.1 می‌پردازیم.
 
قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در آپدیت iOS 18.1 آیفون
 
یکی از قابلیت‌های کاربردی اپل اینتلیجنس در آپدیت جدید، Writing Tools است که به شما امکان می‌دهد متن‌های خود را تصحیح کنید یا لحن آن‌ها را تغییر دهید. این قابلیت در هر جایی که می‌توان متن تایپ کرد، در دسترس است؛ شما می‌توانید از این قابلیت کاربردی در همه اپلیکیشن‌های اپل مانند سافاری، Notes ،Mail ،Messages و اکثر برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید. همچنین با Writing Tools می‌توانید قالب‌بندی متن را تغییر دهید و یا آن‌ را در یک جدول بگذارید.
 
یکی دیگر از کاربردهای پراستفاده هوش مصنوعی اپل در بخش نوتیفیکشن است. اپل اینتلیجنس به‌طور خودکار خلاصه‌ای از محتوای درون یک پیام‌ را در نوتیفیکشن به شما نشان می‌دهد و دیگر فقط بخش‌های ابتدایی یک پیام را نخواهید خواند.
 
همچنین با آپدیت‌کردن آیفون خود به iOS 18.1، ویژگی جذاب Image Clean Up در دسترس شما قرار خواهد گرفت. این قابلیت به شما امکان می‌دهد اشیا درون عکس را پاک کنید. برای استفاده از آن کافی است یک عکس را باز کنید، روی گزینه Edit ضربه بزنید و ابزار Clean Up را در نوار پایین انتخاب کنید.
 
یکی دیگر از کاربردهای اپل اینتلیجنس در اپلیکیشن گالری این است که می‌توانید صحنه‌ای از یک عکس یا فیلم را در نوار جستجو توصیف کنید و هوش مصنوعی آن را برای شما پیدا می‌کند. همچنین با قابلیت Photo Memories می‌توانید با نوشتن یک جمله مانند «تصاویری که در آن‌ها با سگم هستم»، تمام محتواهای مربوطه را یک‌جا جمع کنید و با انتخاب موسیقی، یک کلیپ ویدیویی به‌یادماندنی از آن‌ها بسازید.
 
یکی از تغییرات به‌ظاهر کوچک اما مفید اپل اینتلیجنس، پاسخ‌های پیشنهادی هنگام نوشتن پیام‌ است که در بالای کیبورد ظاهر می‌شوند. با کلیک‌کردن روی یک پاسخ آماده، متن به درون فیلد می‌آید و شما می‌توانید قبل از ارسال، آن را تغییر دهید یا ویرایش کنید.
 
در بخش فوکوس نیز یک گزینه جدید به نام Reduce Interruptions اضافه شده است. با انتخاب آن دیگر نیازی نیست که به‌صورت دستی تنظیم کنید که چه کسی در لیست سیاه شما قرار بگیرد یا اینکه پیام‌های چه کسی به شما نمایش داده شود. به عبارتی شما یک Do Not Disturb هوشمند خواهید داشت.
 
همچنین رابط کاربری سیری تغییراتی در آپدیت iOS 18.1 داشته است، اما هنوز به چت‌بات ChatGPT دسترسی نخواهید داشت و باید تا iOS 18.2 صبر کنید. به‌طورکلی Image Playground و Genmoji، سیری هوشمندتر و Visual Intelligence (مخصوص سری آیفون 16) در iOS 18.2 منتشر خواهند شد.
 
قابلیت‌های جدید برای ایرپاد پرو و اپل واچ
 
اگر ایرپاد پرو 2 دارید، با آپدیت جدید اپل از این ایرپاد می‌توانید به‌عنوان یک سمعک پیشرفته بهره ببرید. با راه‌اندازی این ویژگی ابتدا با کمک آیفون از شما یک تست شنوایی‌سنجی معتبر گرفته می‌شود؛ این امر به ایرپاد امکان می‌دهد تا صداهای خاصی را که کاربر نیاز دارد، تقویت کند.
 
به گفته دکتر «سامبول دسای» (Sumbul Desai)، مدیر بخش بهداشت اپل، پروفایل شنوایی شما به‌طور خودکار هنگام شنیدن موسیقی، دیدن فیلم‌ و برقراری تماس‌های تلفنی در همه دستگاه‌هایتان اعمال می‌شود، بدون اینکه نیازی به تغییر دستی هیچ‌گونه تنظیماتی داشته باشید.
 
طبق آزمایش‌های اولیه، این قابلیت در موارد کم‌شنوایی خفیف تا متوسط ​​به خوبی کار می‌کند، اما کسانی که شنوایی آن‌ها بسیار ضعیف است، باید همچنان از سمعک‌های سنتی استفاده کنند.
 
همچنین اگر صاحب اپل واچ سری 9، سری 10 یا اپل واچ اولترا 2 هستید، با آپدیت جدید ساعت شما می‌تواند اطلاعات مربوط به آپنه خواب احتمالی را جمع‌آوری کند. البته برای تشخیص آپنه خواب باید به مدت 10 شب خواب شما ارزیابی شود؛ پس از آن نیز داده‌ها هر 30 روز یک‌بار تجزیه‌وتحلیل می‌شود. همچنین پس از دریافت به‌روزرسانی، باید این ویژگی را در برنامه Apple Health فعال کنید.
 
دیگر قابلیت‌های آپدیت iOS 18.1
 
یکی از تغییرات جزئی iOS 18.1 مربوط به بخش کنترل سنتر می‌شود. کاربران آیفون با آپدیت اصلی iOS 18 قادر بودند که کنترل سنتر را شخصی‌سازی کنند و جای آیکون‌ها را تغییر دهند. اکنون اگر می‌خواهید کنترل سنتر خود را به حالت اولیه برگردانید، کافی است به بخش کنترل سنتر در تنظیمات بروید و روی گزینه جدید Reset Control Center کلیک کنید.
 
همچنین حالا می‌توانید تماس تلفنی یا تماس صوتی FaceTime ضبط کنید. برای این کار هنگام برقراری تماس باید روی دکمه ضبط در قسمت بالا سمت چپ ضربه بزنید. با کلیک روی این گزینه، به شما و طرف مقابل گفته می‌شود: «این تماس ضبط خواهد شد» و سپس صدای بوق می‌شنوید. فایل ضبط‌شده تماس‌ها در بخش Call Recordings در Notes قابل دسترس هستند. همچنین اگر Apple Intelligence را فعال کرده باشید، متن مکالمه را نیز خواهید دید.
 
در آیفون 16 اکنون با دکمه Camera Control می‌توانید بین دوربین‌های جلو و عقب با ضربه‌زدن روی دکمه، سوئیچ کنید.
 
همچنین با آپدیت جدید می‌توانید آهنگ‌هایی را که در Apple Music گوش می‌دهید، در تیک‌تاک به اشتراک بگذارید. برای این کار باید انگشت خود را روی یک آهنگ، پلی‌لیست یا آلبوم نگه دارید و روی گزینه Share ضربه بزنید. سپس TikTok را انتخاب و تعیین کنید که آیا آن را به عنوان ویدیو، عکس یا پیام به اشتراک می‌گذارید.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان