arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

نیویورک‌تایمز: برتری کامالا هریس از دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های کشوری کمتر از یک درصد است / معمولاً، تساوی در آرای کشوری به نفع دموکرات‌ها نیست / هیچ کاندیدایی در هفت ایالتی که به احتمال زیاد سرنوشت ریاست‌جمهوری را تعیین می‌کنند، برتری معناداری ندارد

نیویورک‌تایمز نوشت: تنها یک هفته تا انتخابات باقی مانده و برتری کامالا هریس با دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های کشوری بسیار اندک است. او کمتر از یک درصد از ترامپ جلوتر است که این کمترین اختلاف از اواسط ماه آگوست است. وضعیت این دو در ایالت‌های تعیین‌کننده همچنان بسیار نزدیک به هم است و هیچ کاندیدایی در هفت ایالتی که به احتمال زیاد سرنوشت ریاست‌جمهوری را تعیین می‌کنند، برتری معناداری ندارد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک‌تایمز نوشت: تنها یک هفته تا انتخابات باقی مانده و برتری کامالا هریس با دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های کشوری بسیار اندک است. او کمتر از یک درصد از ترامپ جلوتر است که این کمترین اختلاف از اواسط ماه آگوست است.
 
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: با این حال، نظرسنجی‌های هفته گذشته برای هریس یک نکته مثبت داشت: نظرسنجی‌های ایالتی به سمت ترامپ متمایل نشدند، حتی با وجود کاهش فاصله در نظرسنجی‌های ملی. 
 
وضعیت این دو در ایالت‌های تعیین‌کننده همچنان بسیار نزدیک به هم است و هیچ کاندیدایی در هفت ایالتی که به احتمال زیاد سرنوشت ریاست‌جمهوری را تعیین می‌کنند، برتری معناداری ندارد. 
 
نکته جالب این است که هریس در این ایالت‌های تعیین‌کننده همچنان وضعیت مناسبی دارد، حتی اگر برتری او در سطح کشوری کاهش یافته باشد.
 
معمولاً، تساوی در آرای کشوری به نفع دموکرات‌ها نیست. در دو دوره اول خود، ترامپ در ایالت‌های تعیین‌کننده عملکرد بسیار بهتری نسبت به کل کشور داشت؛ به طوری که بدون پیروزی در رای ملی توانست هیلاری کلینتون را شکست دهد. در سال ۲۰۲۰، او رای ملی را با اختلاف ۴.۵ درصد باخت، اما در هفت ایالت کلیدی تنها به طور متوسط با اختلاف ۰.۹ درصد شکست خورد - یعنی بیش از سه درصد اختلاف
نظرات بینندگان