arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲ آبان ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى [علی] فلاحيان، [وزیر اسبق اطلاعات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] آمد. در مورد شايعه وجود اسكناس‌هاى باطل‌شده ديناركويت در دست بعضى قاچاقچيان گفت و از برخورد بعضى از حاميان آقاى احمد توكلى، [نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری] با او در جريان تبليغات انتخابات و سوءاستفاده مخالفانش از حادثه‌اى‌كه براى فرزندش محسن پيش‌آمده بود،انتقادكرد و گفت، با دادن رضايت خانواده مقتول، در مقابل دريافت 12 ميليون تومان، مشكل حل شده؛ گرچه معتقد است بدون آن هم دادگاه، با داشتن ادله كافى، محسن را تبرئه مى‌كرد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲ آبان ۱۳۸۰: آقاى [علی] فلاحيان، [وزیر اسبق اطلاعات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] آمد. در مورد شايعه وجود اسكناس‌هاى باطل‌شده ديناركويت در دست بعضى قاچاقچيان گفت و از برخورد بعضى از حاميان آقاى احمد توكلى، [نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری] با او در جريان تبليغات انتخابات و سوءاستفاده مخالفانش از حادثه‌اى‌كه براى فرزندش محسن پيش‌آمده بود،انتقادكرد و گفت، با دادن رضايت خانواده مقتول، در مقابل دريافت 12 ميليون تومان، مشكل حل شده؛ گرچه معتقد است بدون آن هم دادگاه، با داشتن ادله كافى، محسن را تبرئه مى‌كرد.  
 
آقاى طه هاشمى، [مدیرمسئول روزنامه انتخاب] آمد. از آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور] و دفتر رهبرى، درخصوص عدم انتخاب او براى مسئوليت‌هايى كه انتظار داشت،گله دارد و جريان افكار عمومى را در اثر سوءعملكرد نيروهاى جناح راست و تبليغات منفى جناح چپ و تحريكات ضدانقلاب و دشمنان خارجى، ناسالم و رو به بدترشدن مى‌داند و از عدم توجه كافى رهبرى به اين جريان، متأسف است. 
 
عصر آقاى [محمدعلی] رحمانى، مسئول عقيدتى سياسى ناجا [نیروی انتظامی] آمد وگزارشى از وضع ناجا و شرايط كشور و تضعيف امنيت داد؛ با اشاره به شرارت‌ هايى‌ كه در رابطه با مسایل فوتبال، بعد از شكست از بحرين پيش‌آمده و نيز از خطبه‌هاى نمازجمعه من، بعد از 11 سپتامبر، تمجيدكرد وگفت، بسيارى از ابهامات و ناراحتى‌ها را برطرف‌كرد و مردم توجيه شدند. 
 
سرشب، براى افتتاح دوره سوم مسابقات ورزشى بانوان كشورهاى اسلامى كه با مديريت فائزه برقرار شده، به ورزشگاه [دانشكده تربيت‌بدنى] دانشگاه تهران رفتيم. برنامه باشكوهى بود. در استاديوم بيست‌هزار نفرى، بخش‌هاى زيادى از ورزشكاران زن‌كشورهاى اسلامى شركت‌كرده بودند. پس از قرآن و سرود و برافراخته‌شدن پرچم‌ها و خواندن پيام ریيس [کمیته] المپيك و گزارش فائزه و رژه ورزشكاران، صحبت‌كوتاهى در اهميت و ضرورت ورزش بانوان نمودم  و مصاحبه كوتاهى در مورد حوادث تلخ بعد از شكست بحرين داشتم.   
 
فشار اسرایيل عليه فلسطينى‌ها به اوج رسيده و عملاً همه جا را اشغال‌كرده و به بازداشت فلسطينى‌ها مى‌پردازند و امروز با شهادت 18 نفر ديگر، تعداد شهداى فلسطينى بعد از ترور زئیفى، [وزیر سابق جهانگردی اسراییل] به 50 نفر رسيده و آمريكا هم براى ابتكار دولت‌هاى عربى، سرزنش پدرانه‌اى به اسرایيل مى‌كند. 
در افغانستان، بمباران‌ها وكشتارهاى نظاميان انگليس و آمريكا ادامه دارد و امروز مقرهاى نظاميان طالبان در هزاره‌جات بمباران شده و در خبرها آمد كه آمريكا، دو پايگاه براى نيروهاى زمينى ويژه، در جنوب افغانستان تهيه‌كرده و نيرو پياده‌كرده و نيز در اُزبكستان، نزديك مرز شمالى افغانستان هم نيروى نظامى‌آماده‌كرده است.  
 
در پاكستان، به سوى دو هلى‌كوپتر نظامى آمريكا، تيراندازى شده است. آمد و رفت سران وزراى امورخارجه كشورهاى قطر، ونزوئلا، آلمان و ايتاليا به ايران، براى مسایل افغانستان، جلب توجه مى‌كند و تصور بر اين است كه تلاش متمركز آمريكا، براى جلب حمايت ايران است؛ البته [هوگو چاوز]، ریيس‌جمهور ونزوئلا، براى نفت آمده است.  
 
امروز اعلام شد كه مركز توزيع مرسوله‌هاى پُستى كاخ سفيد، آلوده به باكترى سياه زخم شده و ریيس اسبق سيا در آمريكا، اعتراف‌كرد كه در جنگ ايران و عراق، آمريكا به عراق، باكترى سياه زخم صادركرده است؛ براى استفاده عليه ايران. آمريكا اعتراف‌كرد كه مواردي از بمباران غيرنظاميان در افغانستان انجام داده است.  
 
مجلس ديروز و امروز، به خاطر طرحى كه كه اختيارات قوه قضایيه براى تربيت نيروهای مشاورت [حقوقی] و وكالت را محدود مى‌كند، متشنج بود. يك‌كشتى حامل مهاجران به استراليا غرق شده و تلفات زيادي داده كه اكثر آنها عراقى‌اند و جمعى از ايران.
نظرات بینندگان