arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

اقدامات آنچلوتی پس از خشم شدید بلینگام

کارلو آنچلوتی در بالایدوس صدای اعتراض یکی از بهترین ستاره‌های تیمش را شنید و واکنش او فوری بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارلو آنچلوتی از بازیکنانش خواسته است که در اولین بازی از هفته بزرگ فصل واکنش فوری نشان دهند. این هفته باید نقطه عطفی باشد تا پتانسیل رئال مادرید را آزمایش کند.

بازی مقابل بروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان و ال‌کلاسیکو برابر بارسلونا در پیش است. نکته مثبت این است که هر دو بازی در برنابئو برگزار می‌شود و نکته منفی این است که مربی باید اقداماتی سریع برای بهبود بازی و نظم تیمی انجام دهد. او به‌ویژه نگران ضعف سیستم دفاعی است. فصل گذشته، خط دفاعی متراکم بود و این فصل آسیب‌پذیر است. در مدت زمان زیادی، آنچلوتی را به این شدت سخت‌گیر ندیده‌ بودیم.

2098253

خشم بلینگام، یک هشدار

در بالائیدوس، او به‌خاطر اشتباهات در کارهای دفاعی و عدم دقت در رساندن توپ به مهاجمان، بسیار ناراحت به نظر می‌رسید. او در حین اعتراضاتش کارت زرد دریافت کرد. تصویر پرشور و عصبی آنچلوتی غیرمعمول بود. او به شدت از میلیتائو، شوآمنی و رودیگر انتقاد کرد و آنها را به‌خاطر عدم درک نحوه حرکت در فاز دفاعی مورد سرزنش قرار داد. آزمایش سه مدافع مرکزی و دو مدافع کناری (لوکاس واسکز و فران گارسیا) باعث سردرگمی و بی‌نظمی شد.

2098256

او همچنین از حرکت و خشم لحظه‌ای بلینگام از وینیسیوس به‌خاطر عدم پاس دادن به او خوشش نیامد.

2098254

کارلتو ولی در کنفرانس مطبوعاتی سعی کرد اهمیت این موضوع را کم کند، اما موفق نشد، با وجود اینکه گفت: "بلینگام شجاعت و شخصیت دارد".

چیزی که بلینگام دارد، خشم اوست که با گذشت بازی‌ها بیشتر می‌شود زیرا در زمین راحت نیست. آنچلوتی او را از یک موقعیت به موقعیت دیگر، از چپ به راست جابه‌جا می‌کند و او همچنان گل نمی‌زند. کارلتو او را از گل دور کرده و وقتی نزدیک هم می‌شود، کسی به او پاس نمی‌دهد.

آنچلوتی در این چند روز اقداماتی جدی انجام داده است. برای بازی مقابل بروسیا دورتموند تصمیم می‌گیرد ساعت تمرین را تغییر دهد و مدت زمان تمرین را طولانی‌تر کند. اینگونه زمان بیشتری برای بودن باهم و استفاده از آن برای گفت‌وگوهای تاکتیکی مفید فراهم می‌شود. مهم است که رئال به عنوان یک تیم و خانواده پس از این اپیزود جدید خشم بلینگام، سازگار شود.

رئال مادرید روز قبل از بازی مقابل بوروسیا دورتموند ساعت سه بعدازظهر تمرین کرد (معمولاً ساعت یازده صبح تمرین می‌کند) و بازیکنان متمرکز شدند. آنها برای صرف ناهار به بیرون نرفتند تا بعدازظهر به محل اقامت خود در شهر ورزشی بازگردند. آنها در یک هفته ویژه محصور شده‌اند.

مربی تأکید دارد که بازیکنان باید اشتباهات را اصلاح کنند و از آنچه که در خطر است آگاه باشند. مهم است که زمان بیشتری را با هم بگذرانند، ارتباط بیشتری داشته باشند، اشتباهات ورزشی را اصلاح کنند و از حرکات بدی که در بازی‌ها دیده می‌شود، جلوگیری کنند. بلینگام تکرارکننده این رفتارهاست. او به وینیسیوس و امباپه در برابر لیل به خاطر بی‌تحرکی‌شان در بازیابی توپ انتقاد کرد. در ویگو، خودخواهی‌اش مشهود بود. بلینگام یک همه‌کاره است، با نگرش بی‌نقص در دفاع، اما نمی‌تواند در حمله نامرئی باشد. او همچنین خواستار ورود به چرخه پنالتی‌هاست که بین وینیسیوس و امباپه تقسیم می‌شود.

2098255

حفظ اتحاد

آنچلوتی اقداماتی را برای حل مشکل خشم بلینگام و خودکارسازی همکاری او با مهاجمان انجام می‌دهد. این کار بیشتر از آنچه تصور می‌شد طول کشیده است و اکنون دو ماه از فصل گذشته‌ است. بلینگام از یک بازیکن خوشحال به فردی تبدیل شده که بیش از حد توجهات را به خود جلب می‌کند، ان هم به‌خاطر حرکات ناامیدانه‌اش. دستور این است که این نوع تنش‌ها در جمع خصوصی صحبت شود.

آنچه برای مربی اساسی است، حفظ اتحاد و این است که تیم بتواند درک کند که در دفاع و حمله باید چگونه بازی کند تا قوی، عمیق و مؤثر باشد. دیدن آنچلوتی به این شدت آشفته، مانند صحنه‌هایی که در ویگو داشت، غیرعادی است. او در رختکن به بازیکنان بابت ناهماهنگی‌های دفاعی و گردش کند توپ برای حمله انتقاد کرد. او راه حل را در مودریچ یافت، که پاس گل دوم را به وینیسیوس داد.

2098250

این دومین تذکر جدی آنچلوتی به تیم در این فصل است. اولین بار بعد از شکست در لیل بود که با پایان 258 روز بدون باخت همراه شد. آن روز، مرد ایتالیایی خودانتقادی کرد و به بازیکنان هشدار داد: "گاهی یک شکست تو را دوباره با واقعیت وصل می‌کند. ممکن است خود را غیرقابل شکست تصور کنی." در صحبت‌های بعدی‌اش با تیم، تذکری جدی داد: "ما در سطح مورد انتظار نیستیم." او درباره کمبود شدت، عدم تعادل و سرعت در گردش توپ صحبت کرد.

کارلو آنچلوتی یک قدم محکم‌تر و مقتدرانه‌تر برمی‌دارد. او تصمیم می‌گیرد اقداماتی انجام دهد که به تقویت ساختار تیم و گروه کمک کند. این کار برای بهبود همزیستی و کار روی بهبود الگوی بازی برای مسابقات مقابل دورتموند و بارسلونا مفید است. مهم‌ترین مأموریت، بازگرداندن امنیت دفاعی، تعهد و فداکاری است و نباید به موفقیت‌های کورتوا بیش از حد وابسته بود. دفاع بهتر شما را به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند. این اصل آنچلوتی است. و جلوگیری از تنش‌های منفی بر ثبات عاطفی بلینگام تأثیر دارد.

قبل از بازی مقابل سلتا، مربی اعلام کرد که حس خوبی دارد و فیفا دی را برای بهبود وضعیت بدنی امباپه و وینیسیوس، به ویژه، استفاده کرده‌اند. اما با توجه به بازی ضعیف در بالایدوس، ناهماهنگی‌ها و روحیه بد بازیکن انگلیسی، بهتر است زمان بیشتری با بازیکنان بگذرانند.

آنچه در پیش است، سومین بازی لیگ قهرمانان جدید است و نباید اشتباه دیگری رخ دهد. سه روز بعد، بارسلونایی خواهد آمد که امسال به نسخه ترسناکش برگشته است، چه روزهایی برای رئال در پیش است.

نظرات بینندگان