arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۳۰ مهر ۱۴۰۳؛ از ادامه انتقال پیام بین ایران و آمریکا تا احتمال درخواست دولت برای استمهال لایحه حجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رشد ۱۴۸ درصدی بدهی دولت به بانک‌ها در دولت سیزدهم 
بررسی‌ها نشان می‌دهند که نرخ رشد بدهی دولت به بانک‌ها در ماه‌های پایانی دولت سیزدهم شاهد افزایشی قابل توجه بوده و این رقم در پایان تیرماه به ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالیست که در زمان آغاز کار دولت سیزدهم، بدهی دولت به شبکه بانکی و بانک مرکزی به ترتیب ۶۴۴ هزار میلیارد تومان و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان بود و این ارقام در طول کمتر از سه سال به ترتیب ۱۴۸ درصد و ۱۲۸ درصد جهش را تجربه کردند. 

عراقچی: انتقال پیام بین ایران و آمریکا ادامه دارد 
عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر گفت‌وگو و مذاکره میان ایران و آمریکا هم خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد، طبیعی است پیام‌هایی از طریق برخی کانال‌های ارتباطی رد و بدل می‌شود اما این پیام‌ها به معنای مذاکره نیست.  

دولت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی است
سخنگوی دولت فاطمه مهاجرانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:«‏رویکرد مثبت ریاست قوه قضاییه به حل و فصل موضوعات، این امید را ایجاد می‌کند که موضوع پرونده خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی نیز حل شود. دولت در هماهنگی با قوه قضاییه پیگیر موضوع است.»

پزشکیان و السیسی در کازان دیدار می‌کنند
پایگاه خبری «العربی الجدید» خبر داد که مسعود پزشکیان و عبدالفتاح السیسی در حاشیه اجلاس بریکس در شهر کازان روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

فارس: حداقل ۳ جنگنده پیشرفته اسرائیل در حمله ایران منهدم شدند
فارس نوشت: یک منبع مطلع گفت با وجود استقرار تعداد قابل‌توجهی از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پایگاه‌های هوایی کشورهای همسایه‌اش حداقل 3 فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه‌های مورد حمله عملیات وعده صادق۲ منهدم شد. 

نامه مجدد رئیس‌جمهور به مجلس درباره حسین‌زاده
عضو هیات رئیسه مجلس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به مجلس درباره حضور حسین زاده نماینده نقده و اشنویه در دولت خبر داد. وی گفت: رییس جمهور برای بار دوم در نامه‌ای به مجلس اعلام کرده که می‌خواهد آقای حسین‌زاده را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کند. 

احتمال درخواست دولت برای استمهال لایحه حجاب
صالح نقره‌کار، حقوقدان گفت: موضع دولت محترم در استمهال گرفتن در خصوص اجرای این قانون و رایزنی برای اصلاح، تعویق، بازبینی و بازنگری این قانون راه‌حل معقولی است که در دستور کار دولت قرار دارد. به نظرم اجرای این نوع قوانین به پلیس هم صدمه وارد می‌کند.

کشته شدن فرمانده تیپ زرهی ارتش اسرائیل
العربیه نوشت: ارتش اسرائیل کشته شدن فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش این کشور در غزه را رسما اعلام کرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار تهران شد
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت اعلام کرد: در جلسه امروز هیئت دولت آقایان اکبر بهنام جو به عنوان استاندار قم و محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار تهران از سوی هیئت دولت منصوب شدند. 

وزیر دفاع اسرائیل: وارد مرحله جدیدی از جنگ می‌شویم
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه گفت که این رژیم «وارد مرحله جدیدی از جنگ» خواهد شد. وی مدعی شد که در حال حاضر ماموریت ارتش «برای پاکسازی دشمن در تمام روستاها، تخریب تونل‌ها، از بین بردن انبار مهمات و نابودی حزب الله» در حال اتمام است اما «هنوز کارهای زیادی در پیش داریم.» 

اسرائیل بیت لاهیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد
اسرائیل شمال نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار داد که در جریان آن ۷۳نفر شهید شدند. حال بسیاری از مجروحان وخیم است و هر لحظه ممکن است بر تعداد شهدا افزوده شود. 

زاکانی فهرستی از سفر‌های خارجی خود را ارائه کند
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، از شهرداری تهران خواست گزارش و مستندات سفر‌های خارجی و مرخصی‌های شهردار تهران را به شورا ارائه کند. 

همتی: فیلترینگ فعالیت‌های اقتصادی را محدود و کند کرده 
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نظر شخصی‌ام این است که فیلترینگ اصلا هیچ اثری بر روی فعالیت‌های اقتصادی نگذاشته است، فقط یک مقداری فعالیت‌ها را در فضای مجازی محدود و کند کرده است بنابراین طبیعی است که حل این مساله در اولویت است.

آسوشیتدپرس: «اسناد فوق محرمانه» از تدارک اسرائیل برای حمله به ایران واقعی به نظر می‌رسند
خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را ذکر نکرده می‌گوید آمریکا در حال بررسی این موضوع است که چگونه دو سند محرمانه مربوط به ارزیابی واشنگتن از برنامه اسرائیل برای حمله به ایران، به بیرون درز کرده است. به گزارش اسوشیتدپرس یک مقام آمریکایی دیگر هم گفته است این اسناد واقعی به نظر می‌رسند. 

نظرات بینندگان