arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۹ مهر ۱۴۰۳؛ از اصابت پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو تا تایید مصوبه عفاف و حجاب در شورای نگهبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیام رهبر انقلاب درباره ترور یحیی السنوار
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان فرمانده «یحیی السنوار» بیان اینکه او ضربه جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت و با تدبیر و شجاعت به دشمن سیلی زد  تاکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. 

اصابت پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تأیید اصابت پهپاد حزب‌الله به خانه او واقع در شهر قیصریه، اعلام کرد که نتانیاهو در لحظه اصابت پهپاد در محل اقامت خود حضور نداشته است. 

توافق ارمنستان و آذربایجان برای امضای معاهده
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور به همراه ارمنستان توافق کرده‌اند تا هر چه زودتر معاهده صلح را امضا کنند. 

عراقچی: ما تهدید به بستن تنگه هرمز نکردیم
وزیر خارجه ایران در مصاحبه با رسانه مصری گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم و با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد. 

انتشار دو سند اطلاعاتی آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران
پس از آنکه دو سند ادعایی اطلاعاتی آمریکا درباره آماده‌سازی‌های اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرام مرتبط با ایران منتشر شد، مقامات آمریکایی به شدت نگران یک نقض احتمالی امنیتی بزرگ هستند. این افشای اطلاعات در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل هفته‌ها آماده‌سازی برای تلافی علیه ایران را کامل کرده است. 

تایید مصوبه عفاف و حجاب در شورای نگهبان
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند هفته پیش برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرده و به زودی این قانون ابلاغ می‌شود، اما شورای نگهبان هنوز به صورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده و هنوز هم این قانون برای اجرا ابلاغ نشده است؛ این لایحه بلاخره به کجا رسید، گفت: مصوبه عفاف و حجاب برای طی کردن مراحل بعدی خود، در اختیار مجلس است.

رؤسای دانشگاه‌ها و وزرای علوم و بهداشت می توانند اگر آرایی صادر شده آن را معلق کنند
سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سئوال که گفته می شود در شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان یکسری از بندهای آیین‌نامه حذف شده است، گفت: خیرهیچ بندی حذف نشده است این شیوه‌نامه‌ای که وجود دارد همان شیوه‌نامه ای است که تا سال ۱۴۰۱ درحال اجرا بود تنها کاری که ما انجام دادیم برای اینکه به‌راحتی به پرونده دانشجویان رسیدگی کنیم، ماده ۱۰۳ را به آن اضافه کردیم. وی ادامه داد: این ماده به رؤسای دانشگاه‌ها و وزیر علوم تحقیقات فناوری وزیر بهداشت اجازه می‌دهد اگر آرایی صادر شده آن را معلق کنند و یا این‌که درخواست رسیدگی مجدد داشته باشند.

مسمومیت ۲۹ نفر از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه در شهر آشخانه
فیروزجایی دادستان شهر آشخانه گفت: ظاهرا تعدادی از کارکنان شرکت گاز یک بشکه حاوی مقادیری مواد افزودنی نامطبوع با عنوان مرکاپتان را که به منظور تزریق در خطوط انتقال گاز و پیشگیری از مخاطرات احتمالی برای افراد پیش بینی شده بود، به محل این شرکت (گاز) واقع در مجاورت دبیرستانی دخترانه انتقال دادند که پس از گشایش درب بشکه، انتشار بوی این ماده (مرکاپتان)در فضا، سبب بدحال شدن تعداد ۲۹ دانش آموز شد. 

واکنش فرزند مهدی کروبی به ادعای بادامچیان درباره رفع حصر
حسین کروبی، فرزند حجه‌الاسلام مهدی کروبی در گفتگویی، ضمن تکذیب اظهارات دبیرکل حزب موتلفه، تاکید داشت: من به جد این اظهارات خلاف واقع را تکذیب می‌کنم. هیچ اتمام حصری صورت نگرفته و حصر، هم درباره مهندس موسوی و هم درباره آقای کروبی همچنان ادامه دارد.  

نیلوفر حامدی باید ظرف ۵ روز خود را جهت اجرای حکم ۵ سال حبس، به زندان اوین معرفی کند
پرتو برهانپور و حجت کرمانی، وکلای نیلوفر حامدی در اعتراض به تحولات صورت گرفته در این پرونده می‌گویند: علیرغم اینکه بایستی خانم نیلوفر حامدی طبق قانون و بر اساس بخشنامه عفو ۱۴۰۱ مشمول عفو، اعلام و پرونده وی مختومه شود، طبق اجرائیه صادره که امروز، ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ابلاغ گردیده، باید ظرف ۵ روز خود را جهت اجرای حکم ۵ سال حبس، به زندان اوین معرفی نماید. 

دفاع وزیر کشور از انتصاب گزینه جبهه پایداری برای استانداری اصفهان
وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران، نگاه نخست ما به گرایش سیاسی آن‌ها نیست بلکه رفع مشکلات مردم بویژه چالش‌های معیشتی و اقتصادی، اولویت دارد. به گفته وی، «جمالی نژاد» استاندار جدید اصفهان همه مراحل مدیریتی را با پشتوانه دانش، تلاش و تجربه خود طی کرده است از این رو برای استان اصفهان آزمون و خطا نکردیم و فردی با تجربه و متخصص را بعنوان استاندار این استان برگزیدیم.

ادعای نتانیاهو: عوامل ایران که امروز قصد ترور من و همسرم را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند
با ادعای اینکه عوامل ایران که امروز قصد ترور من و همسرم را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند، گفت: تلاش برای ترور من، نه مرا و نه اسرائیل را از ادامه جنگ علیه دشمنانمان باز نخواهد داشت. 

ایران: ارتباطی با پهپادی که اقامتگاه نتانیاهو را هدف قرار داد نداریم
نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که هرگونه ارتباط تهران با پهپادی که منزل نخست‌وزیر اسرائیل در قیساریه را هدف قرار داد، رد می‌کنیم. 

رئیس‌ جمهور چین خطاب به ارتش کشورش: برای جنگی تمام‌عیار آماده شوید
شبکه «سی‌سی‌تی‌وی» چین اعلام کرد که شی جین‌ پینگ در جریان بازدید از یک تیپ از نیروی موشکی ارتش جمهوری خلق چین، چهارشنبه، اظهار داشت که ارتش باید «سطح آموزش و آمادگی‌های خود را برای جنگی تمام‌عیار تقویت و اطمینان حاصل کند که نیروها از قابلیت‌های نظامی قوی برخوردار هستند.» 

نظرات بینندگان