arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

معرفی سریال وایکینگ ها- Vikings

داستان سریال حول شخصیتی به نام رگنار می‌گذرد. رگنار که کشاورز و جنگجو است در قبیله‌ای از وایکینگ‌ها زندگی می‌کند و سعی بر سرکشی به قلمروهای اطراف را دارد. او کم‌کم به واسطه دلاوری‌هایی که دارد، تبدیل به پادشاه قبایل وایکینگی می‌شود...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام سریال:وایکینگ ها- Vikings
  • سال‌های پخش: از 2013 تا 2020
  • ژانر: تاریخی | اکشن |‌ حماسی
  • سازنده: مایکل هرست
  • بازیگران: کاترین وینیک | گوستاف اسکارسگارد | تراویس فیمل
  • تعداد قسمت‌ها: 93
  • امتیاز IMDB: امتیاز 8.5

 

تاریخ انتشار، داستان، بازیگران و چیزهای دیگر در مورد سریال Vikings: Valhalla

خلاصه سریال 

داستان مجموعه دربارهٔ راگنار لاثبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است. راگنار، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند، و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن)، و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک)، که یک سپربانو است، به آنجا سفر می‌کنند.

در حالی که خبری از فصل هفتم سریال Vikings نخواهد بود، طرفداران این سریال می توانند منتظر بازگشت به گاتگات در سریال دنباله/اسپین آف Viking: Valhalla باشند

درباره سریال

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان به خاطر آن‌ها چشم‌اندازهای تاریخی سریال درام «وایکنیگ‌ها» (Vikings) را دوست داشت. ساخت این مجموعه‌ی تلویزیونی، نگاه عمیق‌ دست‌اندرکاران تهیه این سریال به دوره‌ای تاریخی و کمتر شناخته شده و زندگی مردمان آن زمان را به خوبی به تصویری می‌کشد. شاید این مجموعه نتواند حق مطلب را در این زمینه به‌صورت تمام و کمال بجا بیاورد، اما باید پذیرفت که وایکینگ‌ها موفق شد در مقایسه با تولیدات دیگر با محتوایی مشابه، بهتر عمل کرده و به بیننده فرصتی برای آشنایی بیشتر با این جنگجویان تاریخی را بدهد.

گروهی از مردان جنگجو در سریال وایکینگ ها

وایکینگ‌ها در طول ۶ سالی که پخش می‌شد، توانست ۴۶ جایزه ببرد و بیش از ۱۰۰ بار نامزد دریافت جایزه شود. این سریال جذاب که در فاصله ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ پخش شد، به‌عنوان بهترین سریال از سوی خیلی از سریال‌بازان انتخاب شد.

یکی از جنبه‌های تاریخی مورد توجه در سریال وایکینگ‌ها، تمرکز این مجموعه روی نحوه‌ی سفر کردن آن‌ها به گوشه و کنار جهان است. بسیاری در ذهن خود اینگونه تصور می‌کنند که این جنگجویان تنها در میان آب دره‌ها و دریاهای شمالی اروپا رفت‌و‌آمد می‌کردند، تصوری که چندان مطابق واقعیت نیست. به عبارتی بدنیست بدانید براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مؤسسه‌ی اسمیتسونین (Smithsonian Institution)، سفرهای دریایی آن‌ها گاهی سرزمین‌های بسیار دورتر را نیز دربرمی‌گرفت. به طوری که به نظر می‌رسد پای کشتی‌های آن‌ها به دریای مدیترانه و سواحل شرقی کانادا نیز باز شده بود.

چشم اندازی از طبیعت و کشتی وایکینگ ها

در فصول اولیه سریال وایکینگ‌ها، بسیاری از اتفاقات در دهکده‌های نورسی واقع در نروژ و انگلستان به وقوع می‌پیوست. جایی که شخصیت «راگنار لاثبروک» با بازی «تراویس فیمل» و گروهش حملات خود به نواحی مختلف را برنامه‌ریزی می‌کردند. دراین بین اگرچه تعدادی از صحنه‌های فیلم در مناطق اسکاندیناوی فیلم‌برداری شدند، ولی بخش قابل توجهی از لوکیشن‌های فیلم‌برداری این اثر در کشور ایرلند واقع شده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه در ساخت این مجموعه لوکیشن های متعدد و جذاب در فیلمبرداری است.

اگر به موضوعاتی حول محور وایکینگ‌ها، خدایان نورس‌ و ماجراهای جنگی علاقه‌مندید، این سریال خوب خارجی نظرتان را جلب می‌کند.

نظرات بینندگان