arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

وزیر دفاع آمریکا از "طرح پیروزی زلنسکی" حمایت می‌کند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ایالات متحده از طرح پیروزی زلنسکی حمایت می‌کند و به ارائه کمک‌های خود به اوکراین ادامه خواهد داد. آستین شامگاه جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) در شبکه اکس (توییتر سابق) با ارسال پیامی بار دیگر بر حمایت آمریکا و متحدانش از اوکراین تاکید کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دویچه وله: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ایالات متحده از طرح پیروزی زلنسکی حمایت می‌کند و به ارائه کمک‌های خود به اوکراین ادامه خواهد داد. آستین شامگاه جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) در شبکه اکس (توییتر سابق) با ارسال پیامی بار دیگر بر حمایت آمریکا و متحدانش از اوکراین تاکید کرد. 
 
وزیر دفاع آمریکا گفت، رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین در "شورای ناتو-اوکراین" درباره وضعیت فعلی میدان نبرد اطلاع‌رسانی کرده و آمریکا و متحدانش در درازمدت در کنار اوکراین خواهند ایستاد. 
 
ولودیمیر زلنسکی اخیرا استراتژی جدید خود برای پایان جنگ را به شرکای غربی خود در جریان بازدید از واشنگتن، لندن، پاریس، رم و برلین ارائه کرد. 
 
این طرح که شامل درخواست برای عضویت اوکراین در ناتو و بسته بازدارندگی راهبردی غیرهسته‌ای است، با حمایت متحدان اوکراین روبه‌رو شد اما آلمان با وجود حمایت از اوکراین با این طرح مخالفت کرده است.  
 
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز جمعه ۱۸ اکتبر پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل، مخالفت خود را با رئوس "طرح پیروزی" زلنسکی اعلام کرد. 
 
شولتس در توضیح دلیل مخالفت خود با بخش‌های اصلی این طرح، از جمله بحث تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین، با بیان این که "باید مراقب بود تا جنگ بین روسیه و اوکراین به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل نشود" یادآور شد که این طرح سبب "وخامت بیشتر اوضاع" می‌شود. 
نظرات بینندگان