arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

ترامپ: اگر چین وارد تایوان شود تعرفه‌های بیشتری علیه این کشور وضع می‌کنیم

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، گفته است که «اگر چین به تایوان برود، تعرفه های بیشتری را بر چین وضع خواهد کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رییس جمهور آمریکا چین را به وضع تحریم و تعرفه بیشتر تهدید کرد.

رویترز نوشت: وال استریت ژورنال گزارش داد، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، گفته است که «اگر چین به تایوان برود، تعرفه های بیشتری را بر چین وضع خواهد کرد.»

رییس جمهور سابق آمریکا گفت: اگر وارد تایوان شوید متاسفم که بگویم ۲۰۰ درصد تعرفه از شما بابت کالاهای وارداتی خواهم گرفت.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از نیروی نظامی علیه محاصره تایوان توسط چین استفاده خواهد کرد، گفت که به این نقطه نخواهیم رسید زیرا شی جین پینگ رئیس جمهور چین به او احترام می گذارد. من رابطه بسیار قوی با او داشتم. من مجبور نیستم (از نیروی نظامی استفاده کنم)، زیرا او به من احترام می گذارد و می داند که من دیوانه هستم.

ترامپ در رقابت انتخاباتی بارها چین را تهدید کرده است. او برنامه‌هایی را برای اعمال تعرفه‌های کلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بر تقریباً همه واردات و همچنین تعرفه‌های ۶۰ درصد یا بیشتر بر کالاهای چینی ارائه کرده و گفته این کار به اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد.

ترامپ پیشتر در مورد اوکراین و روسیه نیز چنین رویکردی اتخاذ کرده و گفته بود اگر او رییس جمهور بود هرگز روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد. او گفت: من به پوتین گفتم: ولادیمیر، ما رابطه خوبی داریم؛ ولادیمیر، اگر به دنبال اوکراین بروی، آنقدر به تو ضربه می زنم، حتی باورت نمی شود. من می روم دقیقاً در وسط مسکو به شما ضربه بزنند.

نظرات بینندگان