arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳

عراقچی در ترکیه: درک مشترکی در منطقه درباره خطر گسترش جنگ وجود دارد / درباره خطراتی که منطقه را از جهت افزایش تنش تهدید می‌کند رایزنی‌های امروز ما مهمتر از همیشه خواهد بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در حاضر بین کشورهای منطقه درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، آوارگان و بحث احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در حاضر بین کشورهای منطقه درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، آوارگان و بحث احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.
 
 سید عباس عراقچی در هنگام ورود به ترکیه در ادامه سفر منطقه‌ای خود در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت موجود در منطقه و تهاجمات رژیم صهیونیستی به لبنان در ادامه تهاجمات به غزه و شرایط خطرناکی که در منطقه وجود دارد، رایزنی‌هایی را با کشورهای منطقه داشته‌ایم.
 
وی افزود: در دوره اخیر سفرهای منطقه‌ای به اردن و مصر  سفر کردیم و اکنون برای ادامه رایزنی‌ها به ترکیه آمده‌ایم.
 
عراقچی با بیان اینکه در ترکیه دومین اجلاس وزیران امور خارجه روند ۳+۳ در ارتباط با موضوع قفقاز نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درک مشترک نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، آوارگان و بحث احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد و در واقع یک نگرانی غالب است و مجموعه فعالیت‌های دیپلماتیک در جهت مقابله با این وضعیت و جلوگیری از افزایش تنش و کنترل وضعیت است.
 
وی با بیان اینکه با تعدادی از کشورهای منطقه در ارتباط با این تحولات رایزنی و گفتگو داشته‌ایم، ادامه داد: در جریان سفر به ترکیه با رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه نیز در این چهارچوب رایزنی و گفتگو خواهیم داشت.
 
عراقچی با بیان اینکه ما همیشه با ترکیه رابطه خوبی داشته‌ایم و در مورد موضوعات منطقه‌ای مشورت‌های نزدیکی با یکدیگر  داشته‌ایم، گفت: از جهت تحولات جاری در منطقه و خطراتی که منطقه را از جهت افزایش تنش تهدید می‌کند رایزنی‌های امروز ما مهمتر از همیشه خواهد بود.
نظرات بینندگان