arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

عراقچی با وزیر خارجه اردن دیدار کرد

وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردنی در امان حضور دارد، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردنی در امان حضور دارد، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد. 

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با «ایمن صفدی» همتای اردنی خود دیدار و در خصوص مهمترین مسائل و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

این هفتمین مقصد از سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران به منظور توقف جنگ غزه و لبنان است.

پیش از این نیز، عراقچی در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق و عمان سفر و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

پیشتر هم وزیر خارجه اردن در مرداد ماه و قبل از عملیات وعده صادق۱ سال‌جاری به تهران سفر کرد. وی گفته بود حامل پیامی از جانب رژیم صهیونیستی نیست و هدف اصلی سفرش را حل و فصل اختلافات ایران و اردن به منظور تأمین منافع دوجانبه اعلام کرده بود. وی گام نخست برای ممانعت از تشدید تنش‌ها در منطقه را توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کرد.

نظرات بینندگان