arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

عراقچی: در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشور‌های منطقه هستیم / سفر‌ها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت

وزیر امور خارجه امشب با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم، گفت: این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزیر امور خارجه امشب با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم، گفت: این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.
 
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در سومین دور سفرهایش به منطقه و در مقصد دوم این سفر بعد از بغداد شب گذشته وارد مسقط شد و امروز با مقامات عمان از جمله وزیر امور خارجه و وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرد، در گزارشی درباره رایزنی‌های امروز (دوشنبه) ۲۳ مهرماه در سلطنت عمان گفت: شب گذشته و در ادامه سومین دور از سفر به کشورهای منطقه از بغداد عازم مسقط شدم و گفت‌وگوهای مفید و مفصلی با آقایان ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر مکتب سلطانی عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور داشتم.
 
وی در تشریح رایزنی‌های انجام شده، افزود: در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه بین سلطنت عمان و کشورمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه بیش از گذشته تأکید کردیم.
 
* ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی
 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: در ادامه با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی صهیونیست‌ها تأکید شد.
 
وی که امروز در محل سفارت ایران در مسقط با محمد عبدالسلام دیدار کرد در این باره بیان کرد: همچنین در جریان این سفر پذیرای محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده دولت نجات ملی یمن بودم و در خصوص آخرین وضعیت این کشور به گفت‌وگو نشستیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم.
 
وی توضیح داد: این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.
به گزارش فارس، برخی رسانه‌ها از سفر عراقچی به مصر در روزهای آینده خبر داده‌اند و احتمالا یک کشور دیگر در منطقه نیز در ادامه در مقاصد سفر وزیر امور خارجه ایران قرار دارد.
 
سیدعباس عراقچی طی دو هفته گذشته دور نخست سفرهایش به منطقه را با سفر به بیروت و سپس دمشق آغاز کرد. وی ۱۸ و ۱۹ مهرماه نیز به ریاض و دوحه سفر کرد. وزیر امور خارجه در این باره گفته بود: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.»
نظرات بینندگان