arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

صربستان عضویت در بریکس را جایگزینی برای اتحادیه اروپا خواند

الکساندر وولین معاون نخست وزیر صربستان یکشنبه گفت که بلگراد عضویت در بریکس را جایگزینی واقعی برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: الکساندر وولین معاون نخست وزیر صربستان یکشنبه گفت که بلگراد عضویت در بریکس را جایگزینی واقعی برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌داند.

وولین اظهار کرد: صربستان قطعا در نشست اعضای بریکس در کازان روسیه در ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) حضور خواهد یافت. این غیرمسئولانه است که ما همه فرصت‌ها از جمله عضویت در بریکس را بررسی نکنیم.

معاون نخست وزیر صربستان افزود: اگر بریکس برای کشورهایی مانند امارات، عربستان یا ترکیه جذاب است، چرا برای صربستان نباشد؟ تردیدی نیست که بریکس به جایگزینی واقعی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر سایتونگ» در پاسخ به این پرسش که آیا آینده متعلق به غرب است یا کشورهای دیگر، اظهار کرد: آینده متعلق به ارزش‌های تمام بشر است، فارغ از جغرافیای شرق یا غرب.

وولین اضافه کرد: ما صرب‌ها به ارزش‌های سنتی یعنی خدا، میهن و خانواده ایمان داریم. مردم سراسر دنیا به این ارزش‌ها باور دارند.

بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط روسیه، هند، چین و برزیل تاسیس شد. آفریقای جنوبی نیز در سال ۲۰۱۱ به این گروه پیوست. سپس، مصر، ایران، امارات، عربستان و اتیوپی از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت کامل این گروه درآمدند و کشورهای زیاد دیگری خواهان پیوستن به آن هستند.

نظرات بینندگان