arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۴۹: دولت فحش عجیبی به جان خرید

یادداشت‌های اسدالله علم: دولت بیچاره که ضعیف و مفلوک است و در عین حال می خواهد همه کس را راضی نگاه دارد، به بدبختی عجیبی افتاده بود. اولاً اگر موسیقی رادیو را تعطیل بکند، جواب مردم را که در سیزده عید واقعاً موسیقی و تفریح می خواهند چه بدهد؟ و اگر نکند جواب آخوندها را چه بگوید؟ بالاخره پس از مدت ها بیچارگی و بدبختی باز هم تسلیم آخوندها شدند و موسیقی را تعطیل کردند و فحش عجیبی به جان خریدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۴۹: دولت فحش عجیبی به جان خرید

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  

 

«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.

 

امروز سیزده نوروز است. اولاً بدبخت دولت گیر عجیبی کرده بود. آن این بود که وقتی انسان تسلیم آخوند شد و به مزخرفات آن‌ها گوش داد دیگر نمی‌تواند زندگی بکند. چون سلام عید را به علت تصادف با چهارده محرّم موقوف کردیم که هیچ دلیلی نداشت ـ و حتی من عقیده داشتم که اگر در روز عاشورا هم بود باید مراسم ملی را ترک نمی‌کردیم - آخوند‌ها چسبیدند که امروز مصادف با رحلت امام زین العابدین است، باید موسیقی رادیو موقوف باشد. دولت بیچاره که ضعیف و مفلوک است و در عین حال می‌خواهد همه کس را راضی نگاه دارد، به بدبختی عجیبی افتاده بود. اولاً اگر موسیقی رادیو را تعطیل بکند، جواب مردم را که در سیزده عید واقعاً موسیقی و تفریح می‌خواهند چه بدهد؟ و اگر نکند جواب آخوند‌ها را چه بگوید؟ بالاخره پس از مدت‌ها بیچارگی و بدبختی باز هم تسلیم آخوند‌ها شدند و موسیقی را تعطیل کردند و فحش عجیبی به جان خریدند.

ما در رکاب شاهنشاه به فرح آباد رفتیم. پیش از ناهار مدت بسیار کوتاهی شاید سه چهارم ساعت سواری کردیم. علیاحضرت بعد با هلیکوپتر برای ناهار تشریف آوردند. تا عصر بودیم. من دیگر سر شام نرفتم. هنگام سواری مقداری قصه‌های تاریخ از صفویه و قاجاریه به شاه عرض کردم. فرمودند تو مثل این است که دائماً تاریخ می‌خوانی. عرض کردم خیلی دوست دارم.

نظرات بینندگان