arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌ها: هشدارهای سازمان هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در چندین استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در چندین استان خبر داد.
صادق ضیاییان به جزئیات این پیش‌بینی‌ها پرداخت و اعلام کرد که بارش‌های شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روز شنبه (۲۱ مهر) در برخی مناطق شمال شرق کشور مشاهده خواهد شد.

براساس اعلام ضیاییان، استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران از جمله مناطقی هستند که در این مدت تحت تأثیر رگبار باران قرار خواهند گرفت. همچنین روز یکشنبه (۲۲ مهر) مناطق بیشتری شامل گلستان، ارتفاعات شرقی تهران و شمال استان‌های آذربایجان غربی و گلستان نیز شاهد بارش باران خواهند بود.

این وضعیت جوی در روز دوشنبه (۲۳ مهر) نیز ادامه خواهد داشت و استان‌های شمالی کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران در معرض بارش‌ها خواهند بود. همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) بارش‌های پراکنده و وزش باد در برخی از این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین اشاره کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه، وزش باد به نسبت شدید در شمال شرق کشور و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز اتفاق خواهد افتاد. دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش‌بینی شده است.

در خصوص وضعیت جوی تهران، آسمان در روز شنبه (۲۲ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود. دما در این روز بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه (۲۳ مهر) هوای تهران صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده و دما بین ۱۷ تا ۲۷ درجه سانتیگراد نوسان خواهد داشت.

ضیاییان در پایان به وضعیت دما در سایر استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهرکرد با دمای حداقل ۲ و یک درجه سانتیگراد و اهواز با دمای حداکثری ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد، به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، مردم به ویژه در مناطق تحت تأثیر بارش‌ها باید احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

نظرات بینندگان