arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

تداوم حملات رسایی: پزشکیان، ظریف را برکنار کند / نگذارید مجلس تذکر دهد؛ نمی‌خواهیم رابطه مان با دولت اینطوری شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به قانون تمکین کند گفت: رئیس جمهور به خاطر یک نفر یک قید را از لایحه حذف کرده و مجدداً به مجلس ارجاع داده است. بنابراین چهل نماینده مجلس درخواست رسیدگی دادند که مهلت ده روزه آن شنبه هفته بعد به اتمام می‌رسد و اگر صحن مجلس این تخلف را محرز بداند پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. از رئیس جمهور تقاضا دارم قانون را اجرا کند و به این موضوع توجه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که فرزند ظریف تابعیت آمریکا دارد، انتصاب وی به عنوان معاون رئیس جمهور خلاف قانون است و مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ماه) طی تذکر شفاهی گفت: بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس زمانی که از اجرای قانون استنکاف شود، با درخواست ۱۰ نماینده می‌توان گزارش تخلف را تهیه کرد و در صورت تأیید در صحن مجلس، این گزارش به قوه قضائیه جهت رسیدگی بدون نوبت ارسال می‌شود.

وی توضیح داد: رئیس جمهور برخلاف قانون، محمدجواد ظریف را که فرزندش تابعیت آمریکا دارد به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. ظریف با تذکرات نمایندگان استعفا داد اما مجدداً به کار خود بازگشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به قانون تمکین کند گفت: رئیس جمهور به خاطر یک نفر یک قید را از لایحه حذف کرده و مجدداً به مجلس ارجاع داده است. بنابراین چهل نماینده مجلس درخواست رسیدگی دادند که مهلت ده روزه آن شنبه هفته بعد به اتمام می‌رسد و اگر صحن مجلس این تخلف را محرز بداند پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. از رئیس جمهور تقاضا دارم قانون را اجرا کند و به این موضوع توجه داشته باشد. از آقای پزشکیان می‌خواهم قبل از آن خودش قانون را اجرا کند و نگذارد مجلس چنین تذکری بدهد، ما نمی‌خواهیم رابطه مجلس و دولت این طوری شود.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون امنیت ملی و معاونت نظارت مجلس می‌خواهم که بر روند اجرای قانون نظارت کنند.

نظرات بینندگان