arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

عراق اقدام رسانه ای اسرائیل در اهانت به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

سخنگوی دولت عراق با محکوم کردن حملات اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان و اقدامات نژادپرستانه این رژیم، گفت که عراق با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت به شدت مخالف است. رسانه‌های عبری زبان روز گذشته (سه شنبه) تصاویری منتشر کردند که در آن آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق جزء اهداف اسرائیل برای ترور بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی دولت عراق با محکوم کردن حملات اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان و اقدامات نژادپرستانه این رژیم، گفت که عراق با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت به شدت مخالف است.

دفتر نخست وزیری عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای به نقل از باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که پس از ورود اسرائیل به کشتار جمعی و جنایات ددمنشانه علیه بشریت و قتل و تجاوز به مردم غزه و لبنان، رسانه‌های تحریک‌ کننده و نژادپرست تلاش بیهوده می‌کنند تا به جایگاه مرجعیت عالیقدر دینی اهانت کنند.

العوادی افزود که دولت عراق به شدت با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت که مورد تقدیر و احترام همه ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه بین‌الملل است، مخالف است.

این مقام عراقی گفت که کشورش نسبت به خطر این تلاش‌ها مبتنی بر پیش‌زمینه فکری نژادپرستانه و اصرار در اهانت به مقدسات ملت‌ها، که منجر به تشویق گسترش دامنه جنگ و تهدیدی حقیقی برای امنیت و صلح بین‌المللی می‌شود، هشدار می‌دهد.

سخنگوی دولت عراق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که تنها یک گروه مجرم است که از ایجاد بحران‌ها و تجاوز و جنگ ارتزاق می‌کند و افزایش انزوای آن و مخالفت مردمی و بین‌المللی در جهان با این رفتار، تنها تاکیدی بر این رویکرد خصمانه است.

سخنگوی دولت عراق از دبیرکل سازمان ملل و محافل بین‌المللی خواست هر اقدامی که اهانت به مسلمانان جهان و تلاش برای توهین به شخصیت‌های دارای تاثیر و احترام در سطح بین‌المللی است را محکوم کنند.

باسم العوادی در پایان گفت که دولت و ملت عراق تلاش های بسیاری برای توقف جنگ کرده است اما اسرائیل، علاوه بر شکست جامعه بین‌الملل، موجب وخامت اوضاع شد و امروز از طریق انتشار اهانت برای پوشش بر جنایت‌های واضح خود است و ما این اقدام را به کل رد می‌کنیم و آن را تجاوز خطرناکی می‌دانیم که موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسائل سرنوشت‌ساز را تغییر نخواهد داد.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته (سه شنبه) تصاویری منتشر کردند که در آن آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق جزء اهداف اسرائیل برای ترور بود.

نظرات بینندگان