arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۴ مهر ۱۳۸۰: در دیدار با طبسی و ناطق نوری چه گذشت؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی: ظهر آقایان [عباس واعظ]طبسى، [احمد]جنتى، [محمد]یزدى، [محمدعلی]موحدى [کرمانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری]و [قربانعلی]دُرّى [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. در مورد شرایط جهانى، منطقه‌اى و داخلى، در ارتباط با بحران آمریکا و احتمالات آینده بحث شد و نیز از اظهارات محمدرضا خاتمى، [نایب‌رییس مجلس]و [سعید]حجاریان، درکنگره حزب مشارکت انتقاد شد. با آقاى طبسى، در مورد پرونده ناصر- فرزندش- مذاکره شد. گفتند، بنا ندارند توصیه‌اى یا خواهشى کنند، ولى مى‌بینند که بُعد سیاسى مسأله بر بُعد قضایى آن مى‌چربد و آن را به رهبرى هم گفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۱۴ مهر ۱۳۸۰: مجمع [تشخیص مصلحت نظام]جلسه داشت. مصوبه مجلس در مورد بازنشستگى کارگران که با مخالفت شوراى نگهبان مواجه شده، تصویب شد. مطمئناً باعث خوشحالى کارگران است. تقاضاى تصویب، وسیع بود و با توجه به موج نارضایتى کارگران از مصوبه جدید مجلس درخصوص صنایع نساجى، مى‌تواند باعث تلطیف جو سیاسى شود. کار سیاست‌هاى‌کلى امنیت از بعد اقتصادى، تکمیل شد. 

ظهر آقایان [عباس واعظ]طبسى، [احمد]جنتى، [محمد]یزدى، [محمدعلی]موحدى [کرمانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری]و [قربانعلی]دُرّى [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. در مورد شرایط جهانى، منطقه‌اى و داخلى، در ارتباط با بحران آمریکا و احتمالات آینده بحث شد و نیز از اظهارات محمدرضا خاتمى، [نایب‌رییس مجلس]و [سعید]حجاریان، درکنگره حزب مشارکت انتقاد شد. با آقاى طبسى، در مورد پرونده ناصر- فرزندش- مذاکره شد. گفتند، بنا ندارند توصیه‌اى یا خواهشى کنند، ولى مى‌بینند که بُعد سیاسى مسأله بر بُعد قضایى آن مى‌چربد و آن را به رهبرى هم گفته‌اند. 

آمریکا درگزارش دوسالانه‌اش، ایران، عراق و سوریه را حامى تروریسم معرفى‌کرده و حزب‌الله لبنان، حماس و [سازمان]جهاد اسلامى فلسطین را هم تروریست خوانده و با توجه به قطعنامه شوراى امنیت، مى‌تواند براى ایران مشکل‌ساز باشد. منافقین [سازمان مجاهدین خلق]را هم تروریست خوانده است. جلسه مجمع عمومى سازمان ملل در مورد تروریسم، به خاطر اختلاف در تعریف و مصادیق، نتوانست به نتیجه برسد. 

اعلام شد که هزار نفر از نیروهاى نظامى آمریکا [برای حمله به افغانستان]، به اُزبکستان وارد شده‌اند و اٌزبکستان گفته است، براى امور امدادى آمده‌اند و اجازه استفاده از خاک اُزبکستان براى حمله به افغانستان را ندارند. 

شب براى مراسم شام که به مناسبت ازدواج سارا [لاهوتی، دختر فاطی با محمد لاهوتی]داده‌اند، به منزل فاطى رفتم. حدود ۱۰۰ نفر از بستگان دو طرف حضور داشتند.

نظرات بینندگان