arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

بایدن: پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد / حمایت از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران؟ در حال بررسی و گفت‌وگو در این موضوع هستیم

جو بایدن رییس جمهور آمریکا تصریح کرد که امشب یعنی پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا  از حمله اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران حمایت خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: ما در حال بررسی و گفت‌وگو درمورد این موضوع هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بایدن: پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد

جو بایدن رییس جمهور آمریکا تصریح کرد که امشب یعنی پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد.

به گزارش «انتخاب»، بایدن در عین حال تاکید کرد که آمریکا در جایگاه صدور «مجور» به اسرائیل قرار ندارد و صرفا به تل آویو «مشورت و توصیه» می‌دهد.

رییس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا  از حمله اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران حمایت خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: ما در حال بررسی و گفت‌وگو درمورد این موضوع هستیم.

ساعاتی پیش  واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی  نوشته بود: اسرائیل به ما گفته است که احساس نمی‌کند نیاز به پاسخ فوری و گسترده به ایران دارد.

این مقامات در عین حال گفته بودند ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل به اهداف اقتصادی در ایران حمله کند و واکنش اسرائیل به تشدید جدی [تنش ها]منجر شود.  

به دنبال عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل در شامگاه دهم مهرماه، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از پایگاه هوایی «نِواتیم» اسرائیل نشان داد که یک حفره بزرگ در سقف آشیانه هواپیما‌های این پایگاه ایجاد شده است. «نواتیم» آشیانه جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل از مدل رادار گریز اف-۳۵ از سری دوم این هواپیما‌های پیشرفته موسوم به Lightning II است.

نظرات بینندگان