arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

فرانسه: برای مقابله با حملات ایران منابع بیشتری به خاورمیانه منتقل می‌کنیم

فرانسه گفت: منابع نظامی بیشتری را برای مقابله با تهدید ایران به خاورمیانه می‌فرستد. فرانسه نگفته منظور این کشور از ارسال منابع چه تجهیزات یا ناو جنگی است. ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه نیز با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود برای هماهنگی تلاش‌های دیپلماتیک گفتگو کرد. ریاست جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد که به زودی کنفرانسی را در حمایت از لبنان ترتیب خواهد داد و از وزیر امور خارجه خواسته است تا برای تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها به منطقه سفر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا: فرانسه امروز چهارشنبه تهدید کرد: منابع نظامی بیشتری به خاورمیانه ارسال می‌کند.
 
رویترز نوشت: فرانسه گفت: منابع نظامی بیشتری را برای مقابله با تهدید ایران به خاورمیانه می فرستد.
 
ریاست جمهوری فرانسه از تشکیل یک جلسه اضطراری برای بررسی حمله موشک سه شنبه شب ایران به اسرائیل خبر داد و گفت: فرانسه با متعهد به امنیت اسرائیل، امروز منابع نظامی خود را در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران بسیج کرد. در همین حال رییس جمهور مکرون از حزب الله خواست اقدامات علیه غیرنظامیان اسرائیلی را متوقف کند.
 
فرانسه نگفته منظور این کشور از ارسال منابع چه تجهیزات یا ناو جنگی است. ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه نیز با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود برای هماهنگی تلاش های دیپلماتیک گفتگو کرد. ریاست جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد که به زودی کنفرانسی را در حمایت از لبنان ترتیب خواهد داد و از وزیر امور خارجه خواسته است تا برای تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها به منطقه سفر کند.
 
فرانسه روز دوشنبه یک ناو هلیکوپتربر را در منطقه مستقر کرد تا در صورت صدور دستور تخلیه، آن را انجام دهد.
 
اولاف شولز، صدراعظم آلمان هم امروز چهارشنبه از ایران و حزب الله خواست تا فورا به حملات خود به اسرائیل پایان دهند و هشدار داد که ایران در حال ملتهب کردن کل منطقه است.
 
صدراعظم آلمان مدعی شد: ایران درحال آتش زدن کل منطقه است؛ ایران و حزب الله باید حملات به اسرائیل را پایان دهند. آلمان به همکاری با شرکای خود برای آتش بس ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان