arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار از حمله موشکی ایران به اسرائیل؛

رسانه‌های عبری: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند / بایدن به ارتش آمریکا دستور داد تا به اسرائیل در سرنگونی موشک‌های ایرانی کمک کند / سپاه: ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  / پرواز‌های داخلی و خارجی ایران فعلا متوقف شد / مقاومت عراق: اگر آمریکا علیه ایران وارد عمل شود پایگاه‌هایش را هدف قرار می‌دهیم

رسانه عبری زبان می‌گویند: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد:  تعدادی از موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز داشته‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رسانه‌های اسرائیلی از اصابت ۳ موشک به طور مستقیم به اسرائیل خبر داد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ رسانه عبری زبان می گویند: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند.
 
سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد:  تعدادی از موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز داشته‌ایم.
 
 اسرائیل هیوم از ۳ زخمی به طور مستقیم در خاک اسرائیل پس از حمله ایران خبر داد.
 
بایدن به ارتش آمریکا دستور داد تا به اسرائیل در سرنگونی موشک‌های ایرانی کمک کند
 
کاخ سفید گفت: بایدن هریس و تیم امنیت ملی را برای بحث در مورد حمله ایران به جلسه فراخواند.
 
  کاخ سفید افزود: بایدن به ارتش آمریکا دستور داد تا به اسرائیل در سرنگونی موشک‌های ایرانی کمک کند.
 
 پنتاگون به العربیه گفت: سامانه‌های دفاعی آمریکا در دفع برخی حملات ایران به اسرائیل مشارکت داشتند.
 
پروازهای داخلی و خارجی ایران فعلا متوقف شد
 
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فعلا پروازهایی با مبدا و مقصد فرودگاه امام (ره) متوقف شده است.
 
سعید چلندری در پاسخ به اینکه آیا پروازها با مبدا و مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) متوقف شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به شلیک های انجام شده، پروازهایی که احساس کنیم نگرانی در خصوص آنها وجود دارد به مبدا باز می گردند یا اجازه تیک آف به آنها داده نمی شود.
 
وی افزود: فعلا پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه امام (ره) را متوقف کرده ایم تا زمانی که اجازه پرواز صادر شود.
 
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: پروازهای داخلی نیز فعلا بسته شده است و باید اجازه پرواز آنها نیز صادر شود.
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل: اگر اسرائیل پاسخ دهد، پاسخ بعدی ایران ویران کننده است
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل در خصوص پاسخ موشکی جدید به  اسرائیل اعلام کرد: اگر اسرائیل پاسخ دهد، پاسخ بعدی ایران ویران کننده است.
 
نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.
 
مقاومت عراق: اگر آمریکا علیه ایران وارد عمل شود پایگاه‌هایش را هدف قرار می‌دهیم
 
مقاومت عراق اعلام کرد: اگر آمریکا علیه ایران وارد عمل شود پایگاه‌هایش را هدف قرار می‌دهیم.
 
هیأت هماهنگی مقاومت عراق شامگاه امروز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد که اگر آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، دست به اقدام خصمانه بزنند یا اینکه دشمن صهیونیستی از حریم هوایی عراق برای حمله به خاک ایران استفاده کند، ما نیز تمامی پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در عراق و منطقه هدف قرار خواهیم داد.
 
فارس: بیش از ۸۰ درصد موشک‌ها به اهداف اصابت کرد 
 
فارس نوشت: یک منبع آگاه خبر داد که بیش از ۸۰ درصد موشک‌ها در موج اول به اهداف مورد نظر اصابت کرد.
 
صداوسیما: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد
 
صداوسیما نوشت: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل: آمریکا هیچ اطلاعی پیش از پاسخ ما دریافت نکرده؛ اما پس از آن، هشدار جدی داده شده
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال رسانه‌های آمریکایی پیرامون این‌که آیا پیش از پاسخ، آمریکا را از اقدام خود آگاه کرده بودیم یا خیر، گفت: آمریکا هیچ اطلاعی پیش از پاسخ ما دریافت نکرده؛ اما پس از آن، هشدار جدی داده شده است.
 
بیانیه دوم سپاه: در عملیات امشب مراکز طراحی ترور علیه شهید اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و فرماندهان سپاه مورد اصابت قرار گرفت / ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده 
 
بیانیه دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه جزئیاتی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهانش در لبنان، منتشر شد.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
امت اسلامی جبهه بزرگ مقاومت وملت شریف ایران اسلامی 
 
پیرو اطلاعیه قبلی ، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند ؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق 2 با رمز یا رسول الله (ص)
 
مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.
 
در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری ؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله ، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.
 
 علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد  90درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است .
 
این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.
 
کوثری، نماینده تهران: لانچر‌ها و سکو‌ها شارژ شده و آماده پاسخ به رژیم صهیونیستی در صورت شرارت احتمالی این رژیم است / اگر شرارتی صورت بگیرد از موشک‌هایی برای اولین‌بار استفاده خواهیم کرد که قدرت تخریبش دنیا را متحیر کند 
 
سردار محمداسماعیل کوثری از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس درباره عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل تصریح کرد: لانچرها و‌ سکوها شارژ شده و‌ آماده پاسخ به رژیم صهیونیستی در صورت شرارت احتمالی این رژیم است.
 
وی افزود: پدافند چند لایه‌ی کشورمان در نهایت آمادگی قرار دارد.
 
فرمانده سپاه در دفاع مقدس گفت: بسیاری از سکوهای پرتاب موشک ما هنوز استفاده نشده و اگر شرارتی صورت بگیرد؛ از موشک‌هایی برای اولین‌بار استفاده خواهیم کرد که قدرت تخریبش دنیا را متحیر کند.
 
نظرات بینندگان