arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه مگی اسمیت/ از این بازیگر چه می دانیم؟

مگی اسمیت طی شش دهه یکی از برترین بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون بود. بازی در نقش دزدِمونا در نمایش "اتللو" در کنار لارنس اولیویه در دهه ۱۹۶۰، دریافت جایزه اسکار برای بازی در فیلم "بهار زندگی دوشیزه جین برودی" و نقش‌های به یاد ماندنی در سریال "داونتون ابی" و مجموعه فیلم‌های محبوب "هری پاتر" در کارنامه وی دیده می‌‎شود. او در سپتامبر ۲۰۲۴ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام کامل : مارگارت ناتالی اسمیت

متولد: ۲۸ دسامبر ۱۹۳۴- ایلفورد، لندن، انگلستان

درگذشت: ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۸۹ سال)- لندن، انگلستان

حرفه:  بازیگر تئاتر و سینما 

همسران: رابرت استیونز (۱۹۶۷–۱۹۷۵)- بورلی کراس (۱۹۷۵–۱۹۹۸)

فرزندان: کریس لارکین- توبی استیونز

مگی اسمیت کیست؟|معرفی بهترین آثار بازیگر مشهور هری پاتر

بیوگرافی مگی اسمیت

مگی اسمیت با نام کامل مارگارت ناتالی اسمیت در ۲۸ دسامبر ۱۹۳۴ در ایل‌فورد، انگلستان، در نزدیکی لندن متولد شد. والدینش مارگارت و ناتانیل اسمیت بودند. وقتی مگی ۴ ساله بود، خانواده‌اش به آکسفورد نقل مکان کردندو  پدرش در دانشگاه آکسفورد کار می‌کرد. مگی در دبیرستان دخترانه آکسفورد تحصیل کرد تا اینکه در ۱۶ سالگی آنجا را ترک کرد و از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ در مدرسه تئاتر آکسفورد تحصیل کرد. او اولین بازیگری در تئاتر را در سال ۱۹۵۲ با ایفای نقش ویولا در نمایش "شب دوازدهم" از شکسپیر، انجمن دراماتیک دانشگاه آکسفورد انجام داد.

مگی اسمیت کیست؟|معرفی بهترین آثار بازیگر مشهور هری پاتر

فیلم‌های مگی اسمیت

اسمیت در طول دوران حرفه‌ای خود دو جایزه اسکار دریافت کرد. اولین اسکار او در سال ۱۹۷۰ بود. مگی اسمیت موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن برای نقش‌آفرینی‌اش در نقش یک معلم کمال‌گرا و متفاوت در فیلم بهار زندگی دوشیزه جین برودی(۱۹۶۹) دریافت کرد. اسمیت نه سال بعد،  نیز توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم  سوئیت کالیفرنیا (۱۹۷۸)  به دست آورد.

این بازیگر همچنین برای کارهایش، از جمله نقش‌هایش در بهار زندگی دوشیزه جین برودی، یک مهمانی خصوصی (۱۹۸۴)، اتاقی با یک چشم‌انداز (۱۹۸۵) و شور بی‌پایان جودیت هرن (۱۹۸۷) جوایز آکادمی فیلم بریتانیا را دریافت کرد. از جمله افتخارات او در تئاتر می‌توان به جایزه ورایتی کلاب برای بازی در نمایش زندگی خصوصی از نوئل کاوارد در سال ۱۹۷۲ و جایزه تونی برای نمایش لتیس و لاویج در سال ۱۹۹۰ اشاره کرد.

با اینحال خیلی‌ها مگی اسمیت را با سری فیلم‌های هری‌پاتر می‌شناسند. او در این فیلم در نقش مینروا مک‌گونگال، معلم جادوگری سخت‌گیر ظاهر شد. نخستین سری فیلم ‌های هری پاتر با عنوان هری‌پاتر و سنگ جادو در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این فیلم بسیار موفق بود و اسمیت این نقش را در شش دنباله از هفت فیلم هری پاتر تکرار کرد.

مگی اسمیت کیست؟|معرفی بهترین آثار بازیگر مشهور هری پاتر

همسر و فرزندان مگی اسمیت

اسمیت دو بار ازدواج کرد. اولین ازدواج او با بازیگر رابرت استفنز در سال ۱۹۶۷ بود که در سال ۱۹۷۴ به طلاق انجامید. دو پسر او از ازدواج با استفنز، توبی استفنز و کریس لارکین، هر دو بازیگر هستند. در سال ۱۹۷۵، اسمیت با نویسنده بورلی کراس ازدواج کرد که در سال ۱۹۹۸ بر اثر سرطان درگذشت.

در سال ۲۰۰۸، اسمیت مبتلا به سرطان پستان تشخیص داده شد و تحت درمان‌هایی از جمله جلسات شیمی‌درمانی قرار گرفت که هم‌زمان با برنامه فیلم‌برداری فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه بود.

نظرات بینندگان