arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

شمار جان باختگان مسمومیت الکلی در مازندران به هفت نفر افزایش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش تعداد فوتی ها براثر مسمومیت الکلی در این استان خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان مصرف این ماده از ۲ به هفت نفر طی ۲۴ ساعت اخیر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش تعداد فوتی ها براثر مسمومیت الکلی در این استان خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان مصرف این ماده از ۲ به هفت نفر طی ۲۴ ساعت اخیر افزایش یافته است.
 
علی عباسی  افزود: جان باختگان ناشی از مسمومیت الکل مربوط به شهرستان های کلاردشت و آمل است.
 
وی ادامه داد: از مجموع جانباختگان ۶ نفر مرد و یک نفر زن بود که در سنین مختلف ۲۲ به بالاتر بودند.
 
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توضیح داد:بررسی های تکمیلی اداره کل پزشکی قانونی مازندران برای این موضوع ادامه دارد.
 
موضوع مسمومیت و فوت براثر مصرف الکل در مازندران روز گذشته، یکشنبه رسانه ای شد و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که مصرف این ماده موجب مسمومیت ۵۳ نفر و مراجعه آنها به بیمارستان های امل و چالوس شد.
 
رسول ظفرمند گفت: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف و سردرد شدید به مرکز درمانی مراجعه کردند.
 
وی با بیان اینکه هشت نفر از این افراد در حال دیالیز برای پاکسازی سموم هستند، بیان کرد: ۱۳ نفر نیز بیمار سرپایی بودند که از بیمارستان مرخص شدند.
 
ظفرمند با اشاره به ضعف‌های شدید فرهنگی و نیز برپایی مراسم که رفتارهای پر خطر در استان دارند، تصریح کرد: لازم است درباره معایب مصرف مشروبات الکلی که در منابع دینی نیز مذموم شناخته شده اقدامات فرهنگی آگاه‌سازی بیشتری انجام شود.
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز روز گذشته یکشنبه از مسمومیت الکلی در این استان خبرداد و اعلام کرد: ۲۰ نفر به دلیل مسمومیت الکلی و با علائم ضعف، بیحالی و تاری دید، اضطراب و بیقراری به بیمارستان های رشت و پورسینا منتقل شدند از این تعداد چهار نفر بین گروه سنی ۲۲ تا ۴۰ سال بر اثر شدت مسمومیت که احتمالا ناشی از اتانول یا متانول بوده جان خود را از دست دادند، ۶ نفر دیگر حال عمومی بد بستری هستند.
نظرات بینندگان