arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

جزئیات جدید ۳ بورس دانشجویی؛ پرداخت حقوق ۲۰ میلیونی

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان گفت: داوطلبان بورس صنعت و مشاغل بالغ بر ۸۰۰ نفر هستند که برای استخدام در ۲۶ شرکت در تهران و استان‌های مختلف رقابت می‌کنند. متقاضیان این بورس دانشجویی ضمانت شغلی دارند، از ماه اول حقوق دریافت کرده و قرارداد منعقد می‌کنند. حتی ما شرکتی داریم که مقرر کرده است ماهانه تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان جزئیات جدیدی را درباره بورس‌های دانشجویی امسال اعلام کرد.

دکتر محمد محمدی مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، با اشاره به آخرین وضعیت بورس‌های دانشجویی «صنعت و مشاغل، دانش و فرآ» گفت: در کنکور امسال شاهد استقبال بسیار خوب دانشجویان از بورس‌های دانشجویی بودیم؛ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب متقاضی بورس دانش هستند که نسبت به سال گذشته یک هزار نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۵۰۰ داوطلب بورس دانش بودند که در ۹ دانشگاه کشور مصاحبه آنها انجام می‌شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مصاحبه‌ها در دانشگاه‌های مازندران، اصفهان، بوعلی همدان، تبریز، تهران، علم و صنعت، باهنر کرمان، چمران اهواز، شیراز و فردوسی مشهد انجام می‌شود. در تهران نیز مصاحبه دانشجویان به طور متمرکز در دانشگاه علم و صنعت انجام شد.

افزایش مبلغ مقرری ماهانه بورسیه‌ها

مسعودی تصریح کرد: سال گذشته مقرری ماهیانه برای دانشجویانی که بورس دانش را انتخاب کرده بودند ۵ میلیون تومان بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید به ۷ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: مصاحبه دانشجویان از ۴ مهر ماه آغاز شده و تا آخر هفته ادامه داشت، تا متقاضیان راحت‌تر تردد داشته و در جلسه مصاحبه حضور یابند. برخی دانشگاه‌ها نیز تا روز دوشنبه ۹ مهرماه مصاحبه خواهند داشت. باید مصاحبه‌ها سریع جمع‌بندی و برای سازمان سنجش آموزش ارسال شود.

وی ادامه داد: داوطلبان بورس صنعت و مشاغل بالغ بر ۸۰۰ نفر هستند که برای استخدام در ۲۶ شرکت در تهران و استان‌های مختلف رقابت می‌کنند. متقاضیان این بورس دانشجویی ضمانت شغلی دارند، از ماه اول حقوق دریافت کرده و قرارداد منعقد می‌کنند. حتی ما شرکتی داریم که مقرر کرده است ماهانه تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: بورس صنعت و مشاغل امسال تفاوت‌های جدی نسبت به سال گذشته داشته و سختگیری ما نسبت به شرکت‌ها بیشتر شده است. شرکت‌ها حتما باید یک تفاهمنامه با دانشگاه منعقد می‌کردند تا قرارداد‌های مشخص داشته باشند، چون وظیفه ما حمایت از دانشجو است.

امسال به شرکت‌های بورس‌کننده سخت گرفتیم

مسعودی با بیان اینکه کیفیت کار را در بورس صنعت و مشاغل افزایش داده‌ایم، افزود: بورس دیگری که امسال ارائه شد، «بورس فرآ دانشگاه اراک» است که ۱۳۰ نفر متقاضی دارد و در همان دانشگاه اراک مصاحبه آنها انجام می‌شود. به محض اینکه سازمان سنجش آموزش نتایج را اعلام کند، افرادی که پذیرش شده‌اند ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

نظرات بینندگان