arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۸ مهر ۱۴۰۳؛ از تایید شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تا بازگشت هواپیمای ایرانی از فرودگاه بیروت به دلیل تهدید اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید شهادت سید حسن نصرالله
حزب الله طی بیانیه‌ای رسمی از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر داد. در متن بیانیه حزب الله آمده است: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال ۱۳۷۱ شد. آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ و تا پیروزی الهی و پایدار در سال ۲۰۰۶ و سایر نبرد‌های افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین. 

شهادت سردار نیلفروشان در لبنان
ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله به شهادت رسید.

جانشین احتمالی سید حسن نصرالله
روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت مدعی شد فردی که انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود، سید هاشم صفی‌الدین است. پس از انتشار بیانیه ارتش اسرائیل درمورد ترور سید حسن نصرالله، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هاشم صفی‌الدین در این حمله کشته [شهید] نشده است.

مسببان حادثه معدن طبس با گیوتین اعدام شوند
علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عاملان به وجود آمدن حادثه کارگری معدن طبس باید شناسایی شده و برای عبرت دیگران با گیوتین اعدام شوند.

محسن رضایی: اسرائیل شاید به ایران حمله کند
سرلشکر محسن رضایی در واکنش به حملات شب گذشته اسرائیل به جنوب لبنان، به دولت‌های محور مقاومت توصیه کرد برای توقف ماشین جنگی باند تبهکار نتانیاهو، به سرعت تصمیم‌گیری‌ کنند. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو با محکوم‌کردن متوقف نمی‌شود و پس از لبنان، به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خونریزی مست‌ِشان کند حتی شاید به ایران حمله کند.

پیام رهبر انقلاب درباره اتفاقات لبنان
رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان تصریح کردند: جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند. این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. 

ادعای واشنگتن پست: اسرائیل آماده تهاجم زمینی به لبنان است
 واشنگتن پست در خبری نوشت: نیرو‌های اسرائیلی در مرز لبنان می‌گویند که برای تهاجم زمینی به لبنان آماده هستند و تردد نظامی در بزرگراه‌های شمال اسرائیل و نزدیکی مرز با لبنان افزایش یافته است. در همین حال به گفته رسانه ها، ارتش اسرائیل سه تیپ ذخیره را برای انجام مأموریت‌های عملیاتی فراخوانده است.

بازگشت هواپیمای ایرانی از فرودگاه بیروت به دلیل تهدید اسرائیل
براساس خبر منتشر شده در رسانه های لبنان،  ارتش اسرائیل با نفوذ به ارتباطات فرودگاه بیروت، درباره ورود هواپیماهای ایرانی به لبنان هشدار داد. بعد از آن وزیر حمل و نقل لبنان به فرودگاه بیروت دستور داد مانع از ورود هواپیمای ایرانی به لبنان شود. 

پروازهای ایران‌ایر به بیروت لغو شد
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تمام پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه رفیق حریری بیروت در کشور لبنان تا اطلاع بعدی لغو شده است. وی افزود: در صورت برقراری مجدد پروازها، اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد. 

ترور معاون فرماندهی انتظامی سیب و سوران سیستان و بلوچستان
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی  سیستان و بلوچستان، طی اطلاعیه ای، از شهادت ابوالقاسم پیری معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران خبر داد. این اطلاعیه می افزاید: با توجه به اینکه این ترور ناجوانمردانه داخل مغازه یکی از شهروندان صورت گرفت، صاحب مغازه نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن به مرکز درمانی، به شهادت رسید.

«معلمان فاقد رتبه» رتبه‌بندی می‌شوند
علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای تعدادی از معلمان که به دلایلی رتبه‌هایشان داده نشده بود، هفته پیش دستور دادیم که انجام شود. 

نظرات بینندگان