arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

ریزش سقف مدرسه‌ای در اصفهان / ۵ دانش‌آموز مصدوم شدند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از ریزش بخشی از کاهگل سقف یکی از کلاس‌های درس مدرسه‌ای دخترانه در مقطع متوسطه خبر داد. وی ادامه داد: اورژانس به سرعت به انتقال ۵ مصدوم به مرکز درمانی اقدام کرد. ۴ نفر از دانش‌آموزان نیز پس از ارائه خدمات درمانی و فوریت ترخیص شدند. یک نفر برای ادامه درمان همچنان در بیمارستان است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از ریزش بخشی از کاهگل سقف یکی از کلاس‌های درس مدرسه‌ای دخترانه در مقطع متوسطه خبر داد.
 
منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: این مدرسه در خیابان ولیعصر اصفهان ناحیه ۴ آموزش‌وپرورش بود که بلافاصله عوامل اورژنس در آنجا حاضر شد. 
 
وی ادامه داد: اورژانس به سرعت به انتقال ۵ مصدوم به مرکز درمانی اقدام کرد. ۴ نفر از دانش‌آموزان نیز پس از ارائه خدمات درمانی و فوریت ترخیص شدند. یک نفر برای ادامه درمان همچنان در بیمارستان است. 
 
او با اشاره به اینکه مدرسه قدمتی بیش از ۴۰ سال دارد، توضیح داد: مقرر شد آموزش‌وپرورش در اسرع وقت مدرسه جایگزینی را برای این واحد آموزشی تعیین کند تا دانش‌آموزان در آن مکان جدید به ادامه‌ تحصیل دهند.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از تعداد ۳۴۳۰۰ کلاس درس استان، ۱۲۵۰۰ کلاس نیاز به مقاوم‌سازی داشته است. ۸ هزار و ۹۶۴ کلاس درس تخریبی هم وجود دارد که بایستی وزارت آموزش‌وپرورش سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه به‌ منظور بهبود آن به اعتبار تخصیص بدهند.
 
وی افزود: در حال حاضر، ۹۵ درصد سیستم گرمایشی مدارس استان استادارد و ایمن‌سازی شده است. از تعداد ۴۰ مدرسه تحت‌ تأثیر نشست زمین ۲۱ مدرسه جایگزین و در حال بازسازی است.
نظرات بینندگان