arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

معرفی فیلم هفت- Seven

یک تریلر روانشناسانه‌ که درون مایه‌های سینمای وحشت را نیز دارد. این فیلم که در سال ۱۹۹۵ ساخته شده یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های کارگاهی تاریخ سینماست. ویلیام سامرست (با بازی مورگان فریمن)، کارآگاه با سابقه و حرفه‌ای است که به‌زودی بازنشسته می‌شود. دیوید میلز (با بازی برد پیت)، کارآگاه دیگری است که به شهری که داستان در آن اتفاق می‌افتد، انتقالی گرفته است. سامرست و میلز در پرونده‌ای باهم همکار می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام  فیلم : هفت- Seven

کارگردان: دیوید فینچر

نویسنده: اندروکوین واکر

موضوع: درام / جنایی / تریلر

سال انتشار: 1995

امتیاز (imdb) :8.6 از 10

 

 

بازیگران: مورگان فریمن - برد پیت - کوین اسپیسی و...

 

 

خلاصه فیلم

سامرست (مورگان فریمن)، کاراگاه پلییس نیویورک، تا یک هفته دیگر بازنشست می‌شود. در همین حال، کاراگاه جدیدی به نام میلز (برد پیت) به اداره پلیس شهر منتقل شده و قرار است این یک هفته را با سامرست کار کند. اما با رخ دادن دو قتل عجیب و با فاصله زمانی کوتاه، کاراگاه ها متوجه می‌شوند با پرونده‌ای پیچیده و یک قاتل سریالی عجیب مواجه‌اند

 

 

درباره فیلم

به جرأت می‌توان فیلم Seven را یکی از برترین فیلم‌های با موضوع جنایی - درام دانست. اثری به دور از کلیشه‌های رایج که با داستانی فوق‌العاده و عوامل فنی عالی همراه شده و قطعا ارزش دیدن دارد.

موضوعات و نحوه اجرای قتل‌ها، بسیار خلاقانه، نوآورانه و غافلگیرکننده هستند. جالب است که با وجود این همه پیچیدگی در داستان و جزئیات زیاد فیلمنامه، نمی‌توان حفره‌ای در داستان این فیلم پیدا کرد.

پشت صحنه فیلم sevenپشت صحنه فیلم seven

در داستان فیلم، شاهد همراه شدن دو کاراکتر با خلق و خویی کاملا متضاد (سامرست و میلز) هستیم. با این‌وجود، شخصیت‌پردازی به خوبی انجام می‌گیرد و با این‌که پیشینه زیادی از کاراکترها در اختیار نداریم، کماکان به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.

اگر فیلم Se7en بهترین فیلم جنایی تاریخ نباشد، قطعا یکی از بهترین‌های این موضوع هست. فیلم‌نامه خلاقانه و غیرکلیشه‌ای، کارگردانی و بازیگری عالی و فیلمبرداری و تدوین حرفه‌ای، این اثر را به فیلمی دیدنی و شایسته تقدیر، تبدیل می‌کند.

 

نقاط قوت:

  • داستانی با ایده‌های نو، غیرتکراری و غافلگیرکننده
  • کارگردانی و فضاسازی فوق‌العاده
  • فیلمبرداری و تدوین فنی و سطح بالا
  • بازیگری شاهکار
  • پایان‌بندی «بی‌نظیر»
نظرات بینندگان