arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

ادعای خضریان، نماینده تهران: احتمال زنده ماندن باقی محبوسین نزدیک به صفر است

علی خضریان گفت: با توجه به نظرات کارشناسی اعلام‌شده، احتمال زنده ماندن افرادی که در داخل هستند تقریباً نزدیک به صفر است؛ لذا پیش‌بینی می‌کنم این حادثه بیش از ۵۰ فوتی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری دانشجو: عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در محل حادثه طبس، از نگرانی‌های جدی در مورد جان محبوسین و کارگران در این منطقه خبر داد.

علی خضریان گفت: "با توجه به نظرات کارشناسی اعلام‌شده، احتمال زنده ماندن افرادی که در داخل هستند تقریباً نزدیک به صفر است؛ لذا پیش‌بینی می‌کنم این حادثه بیش از ۵۰ فوتی خواهد داشت. "

او ادامه داد: "این فاجعه، جامعه و همکاران این عزیزان را در غم بزرگی فرو برده و ضرورت توجه به ایمنی و به‌روز کردن تجهیزات معادن را برجسته می‌کند. "

خضریان همچنین به تعداد کارگران در منطقه طبس اشاره کرد و گفت: "حدود ۱۰ هزار نفر در شیفت‌های مختلف در معادن کار می‌کنند و حفظ جان این کارگران باید اولویت قرار گیرد. مکانیزه کردن معادن، ایمن‌سازی و بهبود فرآیند‌های کاری می‌تواند جان این کارگران را نجات دهد. "

وی افزود: "علاوه بر این، افزایش واقعی قیمت فروش زغال‌سنگ به نفع صنایع داخلی مانند ذوب آهن است و می‌تواند بهره‌وری را بالا برده و از تلفات آینده جلوگیری کند. "

خضریان همچنین به پیشنهاد استحصال گاز متان از معادن و استفاده از آن به عنوان یک منبع اقتصادی جدید اشاره کرد.

نظرات بینندگان