arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

تراکتور به مسیر پیروزی بازگشت؛ سپاهان در دربی اصفهان متوقف شد

در هفته پنجم لیگ برتر، تراکتور تبریز با شکست خیبر خرم‌آباد به مسیر پیروزی بازگشت. در مقابل، سپاهان اصفهان در دربی استان اصفهان مقابل ذوب آهن متوقف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبال ۳۶۰: داربی استان اصفهان با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و تراکتور تبریز هم در خرم‌آباد موفق به کسب پیروزی برابر خیبر شد.

پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از جمعه‌شب فعالیت خود را آغاز کرد که در شب نخستین این رقابت‌ها، نساجی مازندران موفق شد استقلال تهران را در قائمشهر با تساوی ۲-۲ متوقف کند. در دیگر مسابقه حساس جمعه‌شب، پرسپولیس در تهران با ۲ گل از سد آلومینیوم اراک گذشت و ملوان بندرانزلی هم با نتیجه‌ای مشابه پرسپولیس، شمس‌آذر قزوین را شکست داد. ضمن آنکه داربی استان کرمان هم میان تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مسابقات هفته پنجم شب گذشته در حالی ادامه پیدا کرد که فولاد خوزستان در تهران با یک گل از سد هوادار گذشت و نبرد تیم‌های استقلال خوزستان و چادرملو اردکان با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. با توجه به حضور سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا ۲، این دو تیم مسابقه خود در هفته پنجم را امشب برگزار کردند که سپاهان در داربی اصفهان به مصاف ذوب‌آهن رفت و تراکتور هم میهمان خیبر در خرم‌آباد بود و بعد از انجام این ۲ مسابقه پرونده هفته پنجم لیگ بیست‌وچهارم بسته شد.

تعویض‌های طلایی ربیعی، نوار برد‌های سریالی سپاهان را قطع کرد!

تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در داربی استان اصفهان از ساعت ۱۹ با قضاوت احمد محمدی کار خود را در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که این مسابقه با استفاده از تکنولوژی (VAR) به انجام می‌رسید. ذوبی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند، اما رفته‌رفته توپ‌ومیدان در اختیار شاگردان ژوزه مورایس قرار گرفت و در دقیقه ۱۴، اولین موقعیت جدی گلزنی مسابقه امشب نصیب رضا اسدی شد که مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان در موقعیت ۲ به تک اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه اسدی به تیرک دروازه ذوب‌آهن برخورد کرد و مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان ناکام در گلزنی بود.

سپاهانی‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند تا اینکه بعد از چند فرصت‌سوزی، سرانجام روی یک کار تیمی زیبا و با پاس رضا اسدی، آریا یوسفی موفق به گلزنی شد تا بازی یک بر صفر به سود سپاهان شود. طلایی‌پوشان به نمایش مالکانه خود ادامه دادند و در تلاش بودند تا بتوانند به گل دوم برسند که در دقیقه (۵+۴۵)، فرصت خوبی نصیب سپاهانی‌ها شد، اما مهدی لیموچی قدر فرصت به‌دست آمده را ندانست و ناکام در گلزنی بود تا بازی با برتری یک‌گله سپاهان در نیمه نخست به پایان برسد.

سفیدوسبزپوشان اصفهانی بعد از شکست در نیمه نخست، نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی نیمه دوم، موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای برای گلزنی داشتند، اما خط دفاعی چندلایه سپاهان اجازه خودنمایی به شاگردان محمد ربیعی نداد. اولین موقعیت جدی نیمه دوم مسابقه امشب را سپاهانی‌ها ایجاد کردند که شوت پرقدرت وحدت هنانوف را پارسا جعفری در دقیقه ۶۸ به کرنر فرستاد تا برتری یک‌گله طلایی‌پوشان ادامه‌دار باشد. در ۲۰ دقیقه پایانی، ذوب‌آهن تیم برتر زمین مسابقه بود و شاگردان محمد ربیعی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به‌دست آورند.

پیام نیازمند در خط دروازه سپاهان عملکرد درخشانی داشت و ۲ مهار پیاپی او در فاصله ۲ دقیقه باعث شد تا برتری یک‌گله سپاهان حفظ شود. با این وجود، شاگردان ربیعی به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و سرانجام روی ارسال محمدهادی باغبان، توپ بعد از عبور از مدافعان سپاهان به کمال کامیابی‌نیا رسید و هافبک پیش‌تاخته ذوبی‌ها گل تساوی را در دقیقه ۸۴ به‌ثمر رساند. جالب آنکه باغبان و کامیابی‌نیا در نقش یار تعویضی وارد ترکیب ذوب‌آهن شدند و توانستند نتیجه بازی را تغییر بدهند. بعد از گلزنی کامیابی‌نیا، ابوبکار کامارا وارد ترکیب سپاهان شد، اما مهاجم فرانسوی سپاهان ناکام در تغییر نتیجه بازی بود و با وجود آنکه دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا داربی استان اصفهان با تساوی ۱-۱ به پایان برسد.

شاگردان ژوزه مورایس بعد از کسب ۴ برد پیاپی، امشب متوقف شدند، اما با این وجود، با ۱۳ امتیاز در رتبه نخست جدول رده‌بندی حضور دارند و ذوب‌آهن اصفهان هم در ادامه شکست‌ناپذیری خود در لیگ بیست‌وچهارم، موفق به متوقف کردن سپاهان شد تا شاگردان محمد ربیعی با ۶ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گیرند. در هفته ششم، سپاهان روز ششم مهرماه در یک بازی حساس میزبان تراکتور تبریز است و ذوب‌آهن هم روز هفتم مهرماه در اهواز به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.

تیمِ اسکوچیچ به مسیر پیروزی بازگشت

دو تیم خیبر خرم‌آباد و تراکتور تبریز از ساعت ۱۹ در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی خرم‌آباد به مصاف هم رفتند. علت عدم حضور هواداران در ورزشگاه، حکم محرومیت صادره از سوی کمیته انضباطی بود و استفاده از تکنولوژی (VAR)، اتفاق ویژه تقابل امشب خیبر و تراکتور محسوب می‌شود. شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم تراکتور بازی را بهتر آغاز کردند و روی اشتباه مهلک خط دفاعی خیبر و شوت دقیق ریکاردو آلوز، مزد نمایش برتر خود را هم گرفتند و در دقیقه ۱۲ به گل اول رسیدند.

خیبری‌ها بعد از دریافت گل به دنبال جبران‌مافات بودند و نمایش تهاجمی‌ای داشتند که بعد از برخورد عارف آقاسی با عارف رستمی در محوطه جریمه تراکتور، پیام حیدری به سراغ بررسی صحنه به کمک (VAR) رفت و بعد از بازبینی صحنه، حیدری نقطه پنالتی را نشان داد که مهرداد قنبری موفق شد در دقیقه ۲۰ گل تساوی را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کند. بعد از گلزنی سفیدوسبزپوشان، بازیکنان تراکتور نمایش پراشتباهی را ارائه کردند و در دقیقه ۴۴ روی اشتباه عجیب علیرضا بیرانوند، موقعیت مناسبی برای گلزنی خیبری‌ها ایجاد شد که ضربه علیرضا نقی‌زاده جایی در چارچوب دروازه تراکتور نداشت.

فراز امامعلی پیش از پایان نیمه نخست این فرصت را داشت تا کامبک خیبر را تکمیل کند، اما ضربه بد مهاجم سفیدوسبزپوشان در مقابل دروازه علیرضا بیرانوند کیفیت لازم را نداشت تا نیمه اول با تساوی ۱-۱ به پایان برسد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم، بازیکنان خیبر و تراکتور نمایش نزدیکی داشتند تا اینکه سرانجام دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه ۶۱ روی سماجت و پاس مهدی هاشم‌نژاد صاحب موقعیت گلزنی شد و مدافع راست پیش‌تاخته سرخ‌پوشان تبریزی موفق به‌ثبت گل شد تا بازی ۲ بر یک به سود تراکتور شود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ بعد از ثبت گل دوم به دنبال مدیریت بازی بودند و در آن‌سوی میدان، خیبری‌ها در تلاش بودند تا بتوانند به گل تساوی برسند. در دقیقه ۶۴، فرصت خوبی برای گلزنی علیرضا دغاغله ایجاد شد که ضربه مدافع چپ خیبر بعد از برخورد به مدافعان تراکتور به تیرک دروازه سرخ‌پوشان تبریزی برخورد کرد و به کرنر رفت که در ادامه ضربه کرنر، ثمری نداشت. در ادامه بازی، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی از سوی بازیکنان دو تیم نبود تا در شب گلزنی ریکاردو آلوز و دانیال اسماعیلی‌فر، تراکتور در خرم‌آباد مقابل خیبر پیروز شود.

تراکتوری‌ها بعد از کسب پیروزی ۳ گله در لیگ قهرمانان آسیا ۲، در لیگ برتر هم توانستند باخت مقابل ذوب‌آهن را به‌دست فراموشی بسپارند و به مسیر پیروزی بازگشتند تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل ۶+ به رتبه دوم جدول صعود کنند. خیبری‌ها هم برای چهارمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بودند تا شاگردان رضا مهاجری با ۵ امتیاز و تفاضل ۱- در موقعیت یازدهم جدول حضور یابند. در هفته ششم، تراکتور تبریز باید روز ششم مهرماه در اصفهان به مصاف سپاهان برود و خیبر هم در همان روز میهمان آلومینیوم خواهد بود.

نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس تهران ۲-۰ آلومینیوم اراک

شنبه سی‌ویکم شهریورماه

استقلال خوزستان ۱-۱ چادرملو اردکان

یکشنبه اول مهرماه

هفته پنجم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که سپاهان اصفهان با ۱۳ امتیاز صدرنشین است و تراکتور تبریز با ۱۰ امتیاز و تفاضل ۶+ در رتبه دوم حضور دارد و ملوان بندرانزلی هم با ۱۰ امتیاز و تفاضل ۴+ در موقعیت سوم ایستاده است. پرسپولیس هم با ۸ امتیاز تیم چهارم جدول رده‌بندی است و فولاد خوزستان هم با ۸ امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به پرسپولیس در رتبه پنجم است. نکته مهم آنکه سرخ‌پوشان پایتخت نسبت به ۴ رقیب خود یک بازی کمتر انجام داده‌اند. در قعر جدول هم تیم‌های هوادار تهران، شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران با ۲ امتیاز حضور دارند.

مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه چهارم مهرماه با برگزاری داربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز خواهد شد و سایر دیدار‌های هفته ششم در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (پنجم، ششم و هفتم مهرماه) به انجام خواهد رسید که به جز مسابقه داربی پایتخت، نبرد سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز که روز جمعه ششم مهرماه برگزار خواهد شد، جزو مهم‌ترین دیدار‌های هفته ششم محسوب می‌شود. ضمن آنکه تقابل ملوان بندرانزلی و استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندرانِ پایین‌جدولی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظرات بینندگان