arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

رئیس انجمن مراکز اسقاط: اسقاط خودرو فرسوده ۲ برابر شد/ اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: در ۶ ماهه امسال، ۱۴۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: در ۶ ماهه امسال، ۱۴۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر افزایش داشته است.

مشهدی شریف افزود: پس از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح ماده ۱۰ آن و همچنین تصویب آئین نامه اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۳، شاهد رشد اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده بوده ایم. 

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال، حدود ۲ برابر سال گذشته و در مجموع ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است گفت: ۱۳۷ هزار دستگاه مربوط به خودرو‌های سواری و وانت همچنین ۳ هزار دستگاه یعنی حدود ۲ درصد مربوط به خودرو‌های دیزلی مانند کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس و مینی بوس اسقاط شده است. 

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: برای رونق خودرو‌های دیزلی باید فکری درباره قیمت گواهی اسقاط آنها کرد تا رونق بیشتری بگیرد.

وی در مورد اسقاط موتورسیکلت ها، هم افزود: اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است از این رو باید درباره موتورسیکلت، جدول معادل سازی و قیمت گواهی آن تجدید نظر جدی شود و با توجه به آمار بالای میزان موتورسیکلت‌های فرسوده باید نگاه جدی به اسقاط آنها کرد. 

مشهدی شریف با اشاره به آمار خودرو‌های جایگزین، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه در طرح جایگزین ثبت نام کردند؛ امسال ۲۷ هزار دستگاه ثبت نام کردند و تا پایان سال نیز ۳ هزار دستگاه خودروی دیگر ثبت نام خواهند کرد که در کل ۳ برابر سال گذشته خواهد شد. 

وی افزود: تخصیص نیافتن منابع لازم، تسهیلات ارزان قیمت، طرح‌های متعدد و نبود اطلاعات همه ذینفعان از جمله مشکلات طرح جایگزینی است.

نظرات بینندگان