arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

جانشین فراجا: اتباع غیرمجاز باید به کشور خود بازگردند

جانشین انتظامی کل کشور تأکید کرد: حضور اتباع خارجی در تمامی کشورها جرم است و با آن برخورد می‌شود و پلیس با هماهنگی سایر بخش‌ها در این امر ورود خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: جانشین انتظامی کل کشور گفت: حضور اتباع غیرمجاز در کشور جرم است و باید به کشور خود بازگردند.

سردار قاسم رضایی عصر امروز پس از بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس در فرماندهی انتظامی گلستان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور چند مشکل جدی داریم که یکی از آنها موضوع مواد مخدر است که از مرزهای شرقی در چهار دهه گذشته وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: کشفیات در مرزها و استان‌های شرقی و جنوب شرق زیاد است و حتی در استان‌هایی همانند گلستان در ۶ ماه گذشته بیش از ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

جانشین انتظامی کل کشو خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد بخشی از جرائمی که رخ می‌دهد ریشه آن در موضوع مواد مخدر دارد.

رضایی گفت: اقدامات خوبی برای انسداد مرزها پیش‌بینی شده و رده‌های مختلف نظامی و انتظامی در تلاشیم این موضوع مواد مخدر را ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: آخرین اخبار این است حاکمان کشور افغانستان به دنبال کنترل کشت مواد مخدر در کشورشان هستند.

جانشین انتظامی کل کشور تصریح کرد: موضوع سلاح غیرمجاز مسئله دیگری است که مردم را با مشکل مواجه کرده و من به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم، حمل و استفاده، خریدوفروش سلاح جرم است و از مردم تقاضا داریم مردم در صورت اطلاع، موضوع را به پلیس گزارش دهند.

رضایی با اشاره به عبور وسیله نقلیه فاقد پلاک یا پلاک مخدوش، بیان کرد: ما مکلف هستیم که با این امر برخورد کنیم و در همین رابطه برنامه پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی برنامه قاطعانه‌ای را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: نیاز است مجلس شورای اسلامی نسبت به قوانین مربوط به جرائم خاص و خشن تجدیدنظر کرده و قوانین بازدارنده را تصویب کنند.

جانشین انتظامی کل کشور تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باعث ناراحتی مردم است، موضوع تکرار جرم است و واقعاً نیاز است در این راستا اقدامی عاجل صورت گیرد.

رضایی در خصوص حضور اتباع غیرمجاز در کشور تصریح کرد: در تمام کشورهای جهان هرگونه حضور اتباع خارجی غیرمجاز جرم است.

وی بیان کرد: اتباع غیرمجاز باید به کشور خود بازگردند و اگر هم‌وطنانمان به اتباع غیرمجاز اسکان دهند و یا اموال و املاک برای آنها به نام خود خریداری کنند شریک جرم هستند.

جانشین انتظامی کل کشور تأکید کرد: حضور اتباع خارجی در تمامی کشورها جرم است و با آن برخورد می‌شود و پلیس با هماهنگی سایر بخش‌ها در این امر ورود خواهد کرد.

نظرات بینندگان