arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی/ نماینده مجلس: یک نیازسنجی از هر استان داریم تا نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان از اتباع خارجی را تامین کنیم/ کارفرمایانی که این اتباع را به کار می‌گیرند موظفند مسئولیت تغذیه، معیشت و...آنها را به عهده بگیرند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلساتی که با حضور مسئولان مرتبط با مسئله اتباع داشتیم به تمامی مدیران کل کار و تعاون مراکز استان‌ها ماموریت داده شد تا فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلساتی که با حضور مسئولان مرتبط با مسئله اتباع داشتیم به تمامی مدیران کل کار و تعاون مراکز استان‌ها ماموریت داده شد تا فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، ارائه کنند.
 
کامران پولادی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: کمیسیون شوراهای مجلس تاکنون جلساتی را در راستای ساماندهی اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان با حضور مسئولان مرتبط با این مسئله برگزار کرده است. 
 
وی افزود: ما به تمامی مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراکز استان‌ها ماموریت داده شد که یک فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، را احصا کرده وبه کمیسیون ارائه کنند و ما بر اساس این فهرست، یک نیازسنجی از هر استان و شهرستان داشته باشیم و در نهایت نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان را از اتباع خارجی تامین کنیم. 
 
عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: ما در مرحله بعد تمامی کارفرمایانی که اتباع بیگانه ساماندهی شده را به کار می‌گیرند موظف کرده‌ایم تا مسئولیت  تمامی امورات اتباع به کار گرفته شده و خانواده‌های آنها از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان آنها را به عهده بگیرند. 
 
پولادی گفت: مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیسیون شوراها که با حضور مسئولان وزارت کشور، فراجا، وزارت امور خارجه و وزارت کار برگزار خواهد شد، درباره زمان‌بندی اجرای این طرح نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد. 
نظرات بینندگان