arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

آلمان: ارسال سلاح به اسرائیل را قطع نکرده‌ایم

با گذشت ساعاتی پس از انتشار خبر رویترز درباره توقف صدور مجوز‌های جدید ارسال سلاح آلمان به اسرائیل، برلین این خبر را رد کرد. سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان گفت: «هیچ تعلیقی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و هیچ تعلیقی نیز وجود نخواهد داشت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان خبر رویترز درباره تعلیق صدور مجوزهای جدید برای ارسال تسلیحات به رزیم صهیونیستی را تکذیب کرد.
 
با گذشت ساعاتی پس از انتشار خبر رویترز درباره توقف صدور مجوزهای جدید ارسال سلاح آلمان به اسرائیل، برلین این خبر را رد کرد.
 
خبرگزاری آلمان (دی‌پی‌ای) روز پنجشنبه گزارش داد که آلمان صادرات تسلیحات به اسرائیل را تعلیق نکرده است.
 
شامگاه چهارشنبه بود که خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از منبع نزدیک به وزارت اقتصاد آلمان مدعی شد، برلین صدور مجوزهای جدید برای صادرات سلاح‌های جنگی به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.
 
آلمان سال گذشته با صادرات ۳۲۶.۵ میلیون یورو صادرات سلاح از جمله مهمات و سلاح‌های جنگی به رژیم صهیونیستی موافقت کرده بود. 
 
به نوشته رویترز، آمارهای وزارت اقتصادی آلمان نشان می‌دهند برلین بین ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی تنها مجوز ۱۴.۵ میلیون یورو سلاح به اسرائیل را صادر کرده است.
 
این رسانه انگلیسی مدعی شده بود که آلمان تا زمان حل و فصل مسائل حقوقی پیرامون این مبادلات کار بر روی صدور مجوزهای جدید برای ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است.
 
سخنگوی وزارت امور اقتصادی آلمان اما به خبرگزاری آلمان گفت: «هیچ تعلیقی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و هیچ تعلیقی نیز وجود نخواهد داشت».
نظرات بینندگان