arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

وزارت دفاع روسیه: ۲۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی، ۲۹ پهپاد اوکراینی پرتاب‌شده در طول شب را منهدم کردند که ۷ منطقه روسیه را هدف قرار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: وزارت دفاع روسیه یکشنبه ۲۵ شهریور اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی، ۲۹ پهپاد اوکراینی پرتاب‌شده در طول شب را منهدم کردند که ۷ منطقه روسیه را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه یکشنبه ۲۵ شهریور اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی، ۲۹ پهپاد اوکراینی پرتاب‌شده در طول شب را منهدم کردند که ۷ منطقه روسیه را هدف قرار دادند.

این وزارتخانه در پستی در «تلگرام» افزود: «۱۵ پهپاد بر فراز منطقه بریانسک در مرز با اوکراین سرنگون شدند و بقیه در مناطق اسمولنسک، اورلوف، بلگورود، کالوگا و روستوف رهگیری و منهدم شدند.»

از سوی دیگر نیروی هوایی اوکراین یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی شب گذشته، ۱۰ پهپاد از مجموع ۱۴ پهپاد پرتاب شده توسط روسیه را منهدم کردند.

حملات موشکی

نیروی هوایی اوکراین در پستی در «تلگرام» نوشت که روسیه همچنین دو موشک بالستیک «اسکندر ام» و موشک هدایت‌شونده «کی. اچ-۵۹» را به سمت منطقه اودسا در جنوب اوکراین شلیک کرد.

در این بیانیه با تاکید بر رهگیری و انهدام موشک هدایت شونده، اشاره‌ای به سرنوشت دو موشک «اسکندر ام» و زیان‌های احتمالی ناشی از آن‌ها نکرد.

از سویی خبرگزاری «تاس» یکشنبه گزارش داد که خدمه ناوگان دریای خزر روسیه برای دفع حملات شبانه قایق‌های بدون سرنشین (شهپاد) در چارچوب رزمایش «اوشن ۲۴»، تمرین کردند.

روسیه و چین به عنوان بخشی از بزرگترین رزمایش دریایی روسیه از دوران شوروی، تمرینات مشترکی را برگزار می‌کنند.

نظرات بینندگان