arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

با چه بالشی گردن درد نمی‌گیریم ؟

تابه‌حال پیش آمده صبح با گردن‌درد از خواب بیدار شوید یا کل شب را راحت نخوابیده باشید؟ گاهی‌اوقات علت این دردها و ناراحتی‌ها، بالش‌تان است. باید هنگام انتخاب بالش به موارد مختلفی، همچون اندازه، مواد داخل بالش و شکل آن توجه کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تابه‌حال پیش آمده صبح با گردن‌درد از خواب بیدار شوید یا کل شب را راحت نخوابیده باشید؟ گاهی‌اوقات علت این دردها و ناراحتی‌ها، بالش‌تان است. باید هنگام انتخاب بالش به موارد مختلفی، همچون اندازه، مواد داخل بالش و شکل آن توجه کنید.
یک بالش مناسب می‌تواند در داشتن خوابی راحت موثر باشد. درواقع بالش‌ها از ساختار سر، گردن، شانه‌ها و ستون فقرات‌تان محافظت می‌کنند. بنابراین هنگام انتخاب بالش باید دقت کنید و بالش مناسبی تهیه کنید.

شکل بالش‌ها
بالش با شکل‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد: رایج‌ترین شکل بالش، نوع مستطیلی معمولی آن است که همه جا پیدا می‌شود و بسیاری از افراد از این نوع بالش‌ها راضی‌اند.
کانتور: قسمت میانی بالش‌های کانتور کمی گود است تا همزمان از سر و گردن محافظت کند. بالش‌های کانتور معمولا از مموری‌فوم ساخته می‌شوند و مناسب‌ترین بالش برای افراد مبتلا به گردن‌درد هستند.
بالش گردنی: این نوع بالش‌ها برای محافظت از ستون فقرات گردنی تولید شده و هنگام خواب از منحنی طبیعی گردن محافظت می‌کنند. این بالش هم برای افراد مبتلا به گردن‌درد عالی است.
استوانه‌ای: این بالش‌ها دقیقا شبیه استوانه درست می‌شوند و می‌توان آنها را زیر گردن، کمر یا زانوها قرار داد.
آغوشی: این بالش‌ها بلند و اغلب استوانه‌ای یا مستطیلی‌اند و موقع خواب از کل بدن محافظت می‌کنند.
بهترین بالش برای حالت‌های خواب متفاوت
خوابیدن روی شکم: اگر عادت دارید روی شکم بخوابید، پس بهتر است بالش‌تان نرم باشد تا سرتان به سمت بالا کشیده نشده و به گردن‌تان فشار نیاید.
خوابیدن به پشت: اگر معمولا به پشت می‌خوابید، بالش گردنی با ضخامت متوسط رو به بالا مناسب است. این بالش‌ها حالت طبیعی منحنی ستون فقرات گردنی‌تان را حفظ می‌کنند.
خوابیدن به پهلو: اگر به پهلو می‌خوابید، بهترین بالش برای شما سفت و ضخیم و از نوع آغوشی است. این نوع بالش‌ها بدن‌تان را در یک امتداد قرار می‌دهند و از پاها و دست‌هایتان همزمان محافظت می‌کنند.
مواد درون بالش‌ها
درون بیشتر بالش‌ها معمولا از مواد مختلف، همچون پشم، لاتکس، پر، پنبه، کرک و مموری فوم پر می‌شوند.

پشم، دمای طبیعی را حفظ می‌کند؛
لاتکس، تنفسی است و در برابر مایت‌های گردوغبار مقاومت می‌کند؛
پر و کرک، موجب نرم شدن بالش می‌شود؛
پنبه، جلوی حساسیت را می‌گیرد، محکم و تنفسی است؛
مموری‌فوم، شکل سر و گردن را به خود می‌گیرد و فرد را در شرایط راحتی قرار می‌دهد.
بالش در اندازه‌های استاندارد، کویین و کینگ (به ترتیب ۵۰×۶۶، ۵۰×۷۶ و ۵۰×۹۰ سانتی‌متر) وجود دارد و هر چه بزرگتر باشند، خواب راحتی تجربه می‌کنید.

برای داشتن خواب شبانه عالی به بالش‌تان توجه ویژه‌ای کنید.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان