arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

نماینده مجلس: در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم/ کد ۱۹ را حذف کنید

یک نماینده مجلس گفت: در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم این درحالی است که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها و ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کرده‌ایم که متاسفانه سد راه به کارگیری این عزیزان شده است،من خواهش می‌کنم که کد ۱۹ را حذف کنند، کدهای ۴، ۵ و ۶ مانع جذب این عزیزان شده‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: یک نماینده مجلس گفت: در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم این درحالی است که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها و ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کرده‌ایم که متاسفانه سد راه به کارگیری این عزیزان شده است،من خواهش می‌کنم که کد ۱۹ را حذف کنند، کدهای ۴، ۵ و ۶ مانع جذب این عزیزان شده‌ است.

سلام ستوده در جلسه روز (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) مجلس شورای در نطق میان دستور خود گفت:نباید فرصت‌ها را از دست دهیم و در فکر خدمت به مردم عزیز باشیم.مردم ما مردمی با معرفت، دارای شناخت، بصیر، آگاه و ولایتمدار هستند پس باید سعی کنیم که دل ملت ایران را با کارهای خوب و برنامه‌های پسندیده به دست آوریم.

نماینده مردم مهاباد تاکید کرد:مسئولان و وزرا باید بی‌عدالتی و ناترازی‌ها را بردارند و در فکر راهکاری اساسی و رویکردی تاثیرگذار در تحولات اقتصادی کشور باشند. جوانان تحصیل کرده و جویای کار را دریابند و فرصت‌های شغلی فراهم کنند تا نخبگان و جوانان با استعداد ما از مرزها خارج نشوند.در سطح کشور با کمبود معلم مواجهیم این درحالی است که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها و ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کرده‌ایم که متاسفانه سد راه به کارگیری این عزیزان شده است؛ من خواهش می‌کنم که کد ۱۹ را حذف کنند؛ کدهای ۴، ۵ و ۶ مانع جذب این عزیزان شده‌ است. معلمان نهضت سوادآموزی سالهاست که آرزوی استخدام دارند این عزیزان باید تبدیل وضعیت و از بلاتکلیفی خارج شوند همه اعم از سرباز معلمان، معلمان مدارس غیر انتفاعی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات همه باید جذب و استخدام شوند.

وی با بیان این‌که اید نیروهای توانمند، مسئولیت پذیر صادق و عادل را وارد دستگاه‌های دولتی کنیم. اگر امروز شاهد بی‌عدالتی ناترازی و مشکلات فراوان در همه بخش‌ها هستیم ناشی از عدم مدیریت و عدم نظارت بوده است، اظهار داشت: باید از کارشکنی‌ها و دغل‌بازی‌ها دست برداشت و از انسان‌های سست عنصر و بی اراده فاصله گرفت.

ستوده با اشاره از دریافت زیر میزی از سوی برخی از پزشکان، گفت: مسئولان باید این افراد را بیرون بیندازند چراکه تمام دشواری‌ها، گرفتاری‌ و بدبختی‌های ما مربوط به رشوه گرفتن و دلال بازی است.

وی ادامه داد:تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم و قطعی برق و کمبود آب خسارات زیادی را به کشاورزان و روستاییان عزیز وارد کرد. خواهش می‌کنم برای سال آینده خاموشی‌ها و قطعی مداوم برق مدیریت شود چرا که این قضیه کمر کشاورز و تولید کننده را می‌شکند.

نظرات بینندگان