arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

این گیاهان آپارتمانی آلودگی خانه را از بین می برند

برخی از گیاهان خانگی و آپارتمانی می‌توانند آلودگی‌ها و مواد سمی موجود در خانه را کمتر یا حتی حذف کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از گیاهان خانگی و آپارتمانی می‌توانند آلودگی‌ها و مواد سمی موجود در خانه را کمتر یا حتی حذف کنند.
شاید جالب باشد بدانید که حتی بسیاری از لوازم منزل شامل فرش، مبل، وسایل چوبی، دکوری‌ها، اجاق گاز، پاک‌کننده‌های شیمیایی... هم می‌توانند آلاینده‌های سمی و مضری را در خانه منتشر کنند که برای افراد مختلف به‌ویژه کودکان منجر به آسیب‌های تنفسی می‌شود.

گیاهان خانگی و آپارتمانی می‌توانند این آلودگی‌ها را کمتر یا حتی حذف کنند. آنها به‌دلیل خاصیت فتوسنتزی که دارند، قادرند انرژی، نور خورشید و دی‌اکسیدکربن موجود در محیط را جذب خود کرده و اکسیژن هوا را افزایش دهند که این امر به پاکسازی فضای خانه کمک می‌کند. اگر دوست دارید از این گیاهان بیشتر بدانید، پس این مطلب را دنبال کنید.

گیاهان به‌اندازه درخت‌ها نمی‌توانند اکسیژن زیادی را پمپاژ کنند ولی اگر تعداد زیادی از این گیاهان را داشته باشید، میزان اکسیژن در فضا هم افزایش پیدا خواهد کرد. نکته دیگر هم اینکه همه گیاهان به درد مقابله با آلودگی‌های هوا نمی‌خورند و به‌ویژه توصیه می‌شود گیاهان سوزنی یعنی آنهایی را که برگ‌های پهنی ندارند برای این هدف خریداری کنید.
زامیفولیا
زامیفولیا هم تصفیه‌کننده هواست و هم تحت هر شرایطی رشد می‌کند. این گیاه هم برای کسانی که معمولا فراموش می‌کنند به موقع آبیاری گیاهشان را انجام دهند هم گزینه‌ای عالی است.


پوتوس

مؤثرترین گیاه تصفیه‌کننده هوا که با نام دلبر هم شناخته می‌شود همین گیاه است. پوتوس، سازگاری بالایی دارد و تقریبا تحت هیچ شرایطی از بین نمی‌رود.

 

گل گندمی

یکی از گیاهان بسیار مناسب برای تصفیه هوای محیط است. این گیاه ۲۰۰نوع دارد و بیشتر آنها نیاز به مراقبت ویژه‌ای ندارند.

 

سانسوریا

خانواده سانسوریاها توانایی دفع بیشتر سموم را دارند و جزو گیاهان اکسیژن‌ساز محسوب می‌شوند. این گیاه شب‌ها دی‌اکسیدکربن را جذب و اکسیژن متصاعد می‌کند.


بنجامین

یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا که آلودگی‌های فرش و مبلمان مثل فرمالدهید، بنزن، تری‌کلر و اتیلن را حذف می‌کند. بنجامین‌ها گیاهان لوسی هستند و نسبت به جابه‌جایی‌اش بسیار حساس.

 

فیکوس

در تحقیقات بین‌المللی با موضوع «50گیاه خانگی که خانه و محیط کار را پاکیزه می‌کنند»، فیکوس یکی از 20گیاه برتر انتخاب شده است.

 

شامادورا

این گیاه در جذب آلاینده‌هایی مثل کربن مونواکسید و فرمالدهید مؤثر است. شامادورا جزو گیاهان مناسب آپارتمانی است.


سرخس

این گیاه همیشه سبز است و آلودگی‌های داخل آپارتمان به‌خصوص فرمالدهید را به راحتی حذف می‌کند.


آگلونما

گیاهی محبوب که برای جذب انواع آلاینده‌ها مناسب است. البته توصیه می‌شود این گیاه دور از دسترس کودکان باشد چون برگ‌های سمی دارد.

روزنامه همشهری

نظرات بینندگان