arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

سنتکام نام چهار رهبر کشته شده داعش در عراق طی عملیات مشترک دو هفته قبل را اعلام کرد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ شهریور اعلام کرد چهار رهبر داعش به نام‌های احمد حمید حسین عبدالجلیل الایتاوی، ابو همام، ابوعلی التونسی و شاکر عبد احمد العیساوی در عملیات دو هفته قبل در عراق کشته شده‌اند. سنتکام احمد حمید حسین عبدالجلیل الایتاوی را مسئول تمام عملیات داعش در عراق، ابو همام را مسئول نظارت بر همه عملیات‌ها در غرب عراق، ابوعلی التونسی را مسئول نظارت بر توسعه فنی و شاکر عبد احمد العیساوی را مسئول نظارت بر عملیات نظامی در غرب عراق معرفی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ شهریور اعلام کرد چهار رهبر داعش به نامهای احمد حمید حسین عبدالجلیل الایتاوی، ابو همام، ابوعلی التونسی و شاکر عبد احمد العیساوی در عملیات دو هفته قبل در عراق کشته شده‌اند.
 
سنتکام احمد حمید حسین عبدالجلیل الایتاوی را مسئول تمام عملیات داعش در عراق، ابو همام را مسئول نظارت بر همه عملیاتها در غرب عراق، ابوعلی التونسی را مسئول نظارت بر توسعه فنی و شاکر عبد احمد العیساوی را مسئول نظارت بر عملیات نظامی در غرب عراق معرفی کرد.
 
ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام گفت: «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده به شکست داعش که همچنان ایالات متحده، متحدان و شرکای ما و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، متعهد است.»
 
نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با مشارکت نیروهای امنیتی عراق ۹ شهریور طی یک حمله در غرب عراق ۱۴ عامل داعش را کشتند.
 
به گزارش سنتکام این عملیات رهبران داعش را هدف قرار داد و توانایی این گروه برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و انجام حملات علیه غیرنظامیان عراقی و همچنین شهروندان، متحدان و شرکای ایالات متحده در سراسر منطقه و فراتر از آن را مختل و تضعیف کرد.
نظرات بینندگان