arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ نخستین کاپیتان فوتبال تاریخ ایران

اولین کاپیتان تیم ملی فوتبال در نخستین دیدار خارجی، "حسین‌علی‌خان سردار" بود که تا سال ۱۲۹۹ در کشور سوئیس اقامت داشت. او به‌عنوان اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران شناخته می‌شود. در سال ۱۲۹۹ "حسین‌علی‌خان" به دعوت میر مهدی ورزنده برای تشکیل تیم ملی فوتبال ایران به تهران برمی‌گردد. "حسین‌علی خان" پنج سال در باشگاه "سروت" در ژنو سوئیس توپ می‌زد و تا سال ۱۳۰۲ برای قراردادی که با این تیم داشت چند بار به سوئیس برگشت. در ایران نیز علاوه بر بازی ملی، عضو کلوپ تهران بود و دهه‌ی بیست مربی باشگاه طوفان شد. حسین‌علی‌خان سردار، هفتم خرداد ۱۳۵۶ در تهران درگذشت. حسین علی خان در سمت راست تصویر ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اولین بازی تیم ملی فوتبال در سال ۱۳۰۵ رخ داد. جاییکه تیم ملی برای چند بازی دوستانه به بادکوبه آذربایجان (قفقاز) سفر کرد و این در حالی است که بسیاری معتقدند که آن تیم «منتخب تهران» بود و عنوان «تیم ملی» نداشت. اولین کاپیتان تیم ملی فوتبال در دیدار مقابل قفقاز "حسین‌علی‌خان سردار" بود که تا سال ۱۲۹۹ در کشور سوئیس اقامت داشت. او به‌عنوان اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران شناخته می‌شود. در سال ۱۲۹۹ "حسین‌علی‌خان" به دعوت میر مهدی ورزنده برای تشکیل تیم ملی فوتبال ایران به تهران برمی‌گردد. 
"حسین‌علی خان" پنج سال در باشگاه "سروت" در ژنو سوئیس توپ می‌زد و تا سال ۱۳۰۲ برای قراردادی که با این تیم داشت چند بار به سوئیس برگشت. در ایران نیز علاوه بر بازی ملی، عضو کلوپ تهران بود و دهه‌ی بیست مربی باشگاه طوفان شد. حسین‌علی‌خان سردار، هفتم خرداد ۱۳۵۶ در تهران درگذشت.

نظرات بینندگان