arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سخنگوی «ایران ایر» در گفت و گو با «انتخاب»:

جدا از تحریم‌های اعلام شده اخیر، همین الان اروپا به ما سوخت و خدمات تعمیرات نمی‌دهد

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی، درباره تبعات تحریم ایران ایر بیان کرد: من هم از تبعات آن بی اطلاع هستم. ما چندین نوع تحریم داریم. هما در برخی از کشور‌ها شرایط خاصی دارد. همین الان اروپا به ما سوخت و خدمات تعمیرات نمی‌دهد و ما شرایط سختی داریم. تمامی فعالیت‌های هما طبق گزارش‌های اتحادیه اروپا و آژانس ایمنی اتحادیه اروپا روی فعالیت‌های هما دارند، به خوبی می‌دانند که هما یک مجموعه اقتصادی در حوزه مسافری است. ما هیچ اقدام خلاف عرف بین‌المللی تاکنون انجام نداده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یکی از شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه یک شرکت هوانوردی مسافری و‌ باری، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا، تصمیم‌ برای تحریم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را که با نشان «ایران‌ایر» در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود، اعلام کردند. این تصمیم به اتهام ارائه خدمات باری از سوی این شرکت برای ارسال موشک به روسیه گرفته شد.
 
حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی، درباره تحریم ایران ایر به «انتخاب» گفت: سخنگوی وزارت خارجه مواضع اصلی را مطرح می‌کنند و ما به عنوان ایران ایر می‌توانیم بگوییم که این ادعا‌ها دروغ است و هواپیمایی ایران هیچ اقدامی نظامی انجام نداده است. تا این لحظه هم هیچ نامه رسمی برای انجام نشدن پرواز‌ها به ایران ایر ابلاغ نشده است.
 
وی درباره تبعات تحریم ایران ایر بیان کرد: من هم از تبعات آن بی اطلاع هستم. ما چندین نوع تحریم داریم. هما در برخی از کشور‌ها شرایط خاصی دارد. همین الان اروپا به ما سوخت و خدمات تعمیرات نمی‌دهد و ما شرایط سختی داریم. تمامی فعالیت‌های هما طبق گزارش‌های اتحادیه اروپا و آژانس ایمنی اتحادیه اروپا روی فعالیت‌های هما دارند، به خوبی می‌دانند که هما یک مجموعه اقتصادی در حوزه مسافری است. ما هیچ اقدام خلاف عرف بین‌المللی تاکنون انجام نداده‌ایم.
 
قربانعلی درباره وضعیت فعلی پرواز‌های ایران گفت: در حال حاضر تمامی پرواز‌های هما بدون اخلال در حال انجام است و هیچ اطلاعیه تاکنون به دست ما نرسیده است. اگر اطلاعیه به دست ما رسید به مسافرین اعلام می‌کنیم. این ادعای همکاری نظامی یک ادعای دروغین از سوی غرب است. تمامی مراجع رسمی و تریبون‌های دولت اعلام کرده‌اند که ما هیچ مشارکتی نداشتیم و هیچ سلاحی ارسال نکردیم. چه با هما و دیگر پرواز‌ها این کار را نکردیم. این کار‌ها یک سری اقدام تروریستی اقتصادی بر علیه مردم ایران است.
نظرات بینندگان