arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

6 تا از ارزانترین دانشگاه‌های کانادا برای کارشناسی ارشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

Title: ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور پذیرش دریافت می کنند. دلیل این امر می تواند پایین بودن هزینه تحصیل در کانادا در کنار کیفیت بالا، به نسبت سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا یا انگلستان باشد.  

به علاوه مقاطعی مانند کارشناسی ارشد در کانادا بسیار پرتقاضا بوده و مقطع حساسی به لحاظ آینده شغلی می باشد. به همین علت در ادامه به معرفی و بررسی برخی از ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد که در زیر به آنها اشاره شده است می پردازیم:

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه کلگری

دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه لثبریج

دانشگاه آتاباسکا

لیست ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد

ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا در کنار شهریه های پایین، گاها بورسیه های تحصیلی خوبی نیز برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند.

لیست ارزانترین دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد عبارتند از:

1.   دانشگاه بریتیش کلمبیا

Title: دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یکی از ارزانترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. این دانشگاه جزء 20 دانشگاه دولتی برتر در جهان است که در رشته های پرتقاضا مانند پزشکی، روانشناسی، زیست شناسی و ... شهریه خیلی مناسبی در حدود 3000 دلار کانادا دریافت می کند. در زیر سایر اطلاعات مربوط به این دانشگاه را مشاهده می کنید:

رتبه کشوری: دوم در کانادا

رتبه جهانی: رتبه ۳۸ در سال ۲۰۲۵

شهر: ونکوور، بریتیش کلمبیا

شهریه: 7500 دلار کانادا در سال

وب سایت دانشگاه: https://www.ubc.ca

برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به یکسری شرایط و مدارک مانند؛ مدرک کارشناسی مرتبط با رشته انتخابی، مدرک آیلتس یا تافل زبان انگلیسی و ... می باشد. جهت اخذ پذیرش می توانید به موسسه مهاجرتی معتبر مراجعه نمایید.

2.   دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری کانادا یکی دیگر از ارزانترین دانشگاه ها کانادا برای کارشناسی ارشد است. شرایط کلی این دانشگاه عبارت است از:

رتبه کشوری: هشتم در کانادا

رتبه جهانی: ۱۹۹۸ در سال ۲۰۲۵

شهر: کلگری، آلبرتا

شهریه: حدود 2500 دلار کانادا

وب سایت دانشگاه: https://www.ucalgary.ca

دانشگاه کلگری نیز یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های کانادا است که در مقاطع ارشد و در رشته های مختلف مانند؛ حقوق، اقتصاد، علوم اعصاب، جامعه شناسی و پزشکی پذیرش دارد.

در برخی از این رشته ها ممکن است نیاز به آزمون ورودی یا کسب نمرات لازم در آزمون‌های GRE یا GMAT باشد. به علاوه برخی از رشته ها نیز احتمالا نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد دارند. جزئیات مربوط به هر رشته در وب سایت این دانشگاه قابل مشاهده است.

3. دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)، به اختصار MUN یکی از ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد می باشد که دارای سوابق درخشانی در حوزه تحقیقات می باشد.

در زیر مشخصات کلی این دانشگاه را مشاهده می کنید:

رتبه کشوری: ۲۲ در کانادا

رتبه جهانی: بین ۵۵۱ تا ۶۶۷۰ در سال ۲۰۲۵

شهر: سنت جان، نیوفاندلند و لابرادور

شهریه: شروع شهریه از 1400 دلار کانادا

وب سایت دانشگاه: https://www.mun.ca

به علاوه شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه مموریال نیوفاندلند در رشته هایی مانند؛ مهندسی و علوم کاربردی، آموزش، مدیریت بازرگانی و مطالعات دریایی و ... امکان پذیر است.

4. دانشگاه نیوبرانزویک

Title: دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان در کانادا می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی ارشد می توانند این دانشگاه را با توجه به شهریه مناسب و رتبه بندی جهانی آن به عنوان یک گزینه بسیار خوب در نظر بگیرند.

رتبه کشوری: 23 در کانادا

رتبه جهانی: ۶۸۱ در سال ۲۰۲۵

شهر: فردریکتون، نیوبرانزویک

شهریه: 1600 دلار کانادا

وب سایت دانشگاه: https://www.unb.ca

دانشگاه نیوبرانزویک دارای یکسری پردیس‌هایی در فردریکتون و سنت جان است که انواع برنامه های ارزان و مقرون به صرفه در رشته های انسان شناسی، زیست شناسی، مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر و ... ارائه می دهد. تحصیل کارشناسی ارشد در این دانشگاه نیز بین یک تا دو سال به طول می انجامد.

5. دانشگاه لثبریج

دانشگاه لثبریج علاوه بر این یکی از ارزانترین دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد می باشد و هزینه های تحصیل در این دانشگاه پایین است، شرایط زندگی نیز در شهر لثبریج به نسبت سایر شهرها بسیار مقرون به صرفه است.

اطلاعات کلی این دانشگاه را در زیر مشاهده می نمایید:

رتبه کشوری: 36 در کانادا

رتبه جهانی: ۱۹۷۲ در سال ۲۰۲۵

شهر: لثبریج، آلبرتا

شهریه: 2000 دلار کانادا

وب سایت دانشگاه: https://www.ulethbridge.ca/

دانشگاه لثبریج Lethbridge)) برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا گزینه بسیاری مناسبی است. برای این مقطع می توان در رشته هایی مانند؛ مدیریت، هنر، علوم و بازاریابی با شهریه کمتر از 2000 CAD در پذیرش دریافت کرد. هزینه زندگی در این شهر نیز بسیار مقرون به صرفه است. 

6. دانشگاه آتاباسکا

دانشگاه آتاباسکا یکی از برترین دانشگاه های آنلاین کانادا است. این دانشگاه فرصت های آموزشی متعددی را از راه دور برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. مدارک دریافت شده از دانشگاه آتاباسکا اعتبار جهانی دارند.

رتبه کشوری: 549

رتبه جهانی: رتبه 2523 از 24389 دانشگاه آنلاین در جهان

شهریه: 2000 دلار کانادا

وب سایت دانشگاه: https://www.athabascau.ca

دانشگاه Athabasca رشته های متنوعی را به صورت آنلاین با قیمت و کیفیت بسیار مناسب در زمینه تجارت، مدیریت بهداشت و فناوری اطلاعات ارائه می دهد.

لیست بهترین دانشگاه های کانادا

بعد از آشنایی با ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد بهتر است با دانشگاه های برتر این کشور نیز آشنا شویم.

لیست بهترین دانشگاه های کانادا را در زیر مشاهده می کنید:

دانشگاه تورنتو

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک مستر

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه مونترال

دانشگاه واترلو

دانشگاه کلگری

در ادامه سه تا از این دانشگاه ها را که شرایط بهتری دارند را بررسی می کنیم.

1.دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه های دولتی برتر در سراسر جهان و کانادا است که مرکز آن در واترلو، انتاریو قرار دارد. این دانشگاه دارای پردیس های ماهواره ای در نزدیکی کمبریج، کیچنر و استراتفورد است. همچنین بیش از 30000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. البته شهریه معمولاً برای دانشجویان بین‌المللی بالاتر است. به علاوه خوابگاه دانشگاه نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

رتبه جهانی دانشگاه واترلو ۱۹۲ در سال ۲۰۲۵ است. میزان پذیرش در این دانشگاه حدود ۵۳٪ می باشد که نشان از رقابت بالا در اخذ پذیرش از این دانشگاه معتبر می باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و سپس برای اخذ پذیرش از مؤسسات معتبر با سابقه بالا در اخذ پذیرش کمک بگیرید.

2. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل نیز از دیگر دانشگاه های برتر کانادا است که در رتبه 56 از بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. دانشگاه مک گیل دولتی است و در استان کبک کانادا قرار دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل بسته به هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. اما رنج شهریه ها برای دانشجویان به طور متوسط 7400 دلار کانادا در سال است که اگر در خود استان کبک ساکن باشید و شهروند آن محسوب شوید از 3000 تا 11000 دلار متغیر خواهد بود.

البته دانشگاه مک گیل تعدادی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای کمک به دانشجویان داخلی در هزینه های شهریه ارائه می دهد.

3.  دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد است که به طور مداوم از میان 4 دانشگاه برتر کانادا، رنکینگ های جهانی خوب می گیرد.

پردیس اصلی دانشگاه مک مستر در حومه شهر همیلتون، انتاریو، نزدیک لبه غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. پردیس های دیگر در مرکز شهر همیلتون، برلینگتون، کیچنر - واترلو و نیاگارا قرار دارند. این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی از بیش از 75 کشور جهان می پذیرد. البته هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است. این دانشگاه دارای رتبه 127 جهانی و رتبه 4 کشوری می باشد و دارای شش بخش اصلی مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی، علوم، علوم اجتماعی و دانشکده بازرگانی DeGroote است که به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل در ارزانترین دانشگاه های کانادا لازم است مدارک و شرایط مورد نیاز را فراهم کنید. شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا عبارت است از:

حداقل معدل 3 از 4

نمرات GMAT 550

نمره GRE 140 در شفاهی و 150 در کتبی.

داشتن تجربه کاری 1 تا 3 ساله در برخی از برنامه های کارشناسی ارشد

همچنین مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا عبارت است از:

پرکردن و ارسال فرم درخواست

ریز نمرات دانشگاهی

بیانیه هدف (SOP)

توصیه نامه ها از اساتید

نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

گواهی فارغ التحصیلی مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر

پرداخت هزینه درخواست

از آنجایی که رقابت در این دانشگاه ها بالا است، بهتر است برای بالا بردن شانس پذیرش از یک مؤسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

جمع بندی

یکی از فاکتورهای مهم برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، یافتن دانشگاهی با کیفیت آموزشی بالا و در عین حال هزینه های تحصیل پایین می باشد. از این رو آشنایی با ارزانترین دانشگاه های کانادا برای ارشد بسیار مهم است. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از؛ دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه کلگری.

اگر قصد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارید بهتر است با یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید تا با کمترین هزینه از بهترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید. موسسه مهاجرتی بینا استادی با بیش از ۱۰ سال سابقه آماده کمک به شما عزیزان برای تحصیل در کشورهای مختلف جهان است.

نظرات بینندگان