arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳؛ از آزادی وزیر دولت رئیسی با قرار وثیقه در پروندۀ چای دبش و برخورد قضایی با سحر دولتشاهی و تهیه‌کننده یک سریال تا ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، تحریم ایران ایر توسط آمریکا و برنامه خروج ۲ میلیون نفر از اتباع خارجی غیرمجاز از کشور تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برخورد قضایی با سحر دولتشاهی و تهیه‌کننده یک سریال
فارس نوشت: اخیر بخشی از یک سریال در فضای مجازی منتشر شده که در آن سحر دولتشاهی، بازیگر، در آن اعمالی خلاف موازین اسلامی انجام می‌دهد. در پی انتشار این سریال، با تهیه‌کنندۀ سریال، سحر دولتشاهی و سکوی پخش سریال برخورد قضایی شده است. 

احضار پرستاران معترض استان البرز به تخلفات اداری
تعدادی از پرستاران استان البرز  از احضار همکاران معترض خود به واحد تخلفات اداری خبر دادند. این پرستاران می‌گویند: برای برخی از همکارانی که در اعتراضات اخیر شرکت داشته‌اند، نامه احضار آمده است؛ در این احضاریه این پرستاران به تخلف از قوانین و تحریک دیگران به کارشکنی و کم‌کاری متهم شده‌اند. 

 حمله شبانه ارتش اسرائیل به آوارگان چادرنشین با ۴۰ شهید
حمله شبانه ارتش اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی ده ها شهید و مجروح بر جای گذاشت. خبرنگار العالم به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ۲۰ چادر به طور کامل در کشتار اشغالگران در المواصی ناپدید شدند. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب تا این لحظه در این قتل‌عالم هولناک ۴۰ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شدند؛ جستجو برای یافتن سایر قربانیان ادامه دارد.

خروج ۲ میلیون نفر از اتباع خارجی غیرمجاز از کشور تا پایان سال
سردار رادان در خصوص آمار اتباع خارجی گفت: آمار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور مشخص شده، اما باید این آمار نهایی را سازمان اتباع وزارت کشور اعلام کند، منتها نزدیک به دو میلیون نفر امسال از کشور خارج خواهند شد. 

‌فرمانده قرارگاه خاتم‌: توسعۀ میدان آرش از نان شب ما واجب‌تر است
عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: توسعۀ میدان آرش از نان شب ما واجب‌تر است چون این میدان مشترک است و ما نباید از منافع کشور کوتاه بیاییم. باید در این حوزه فعالانه و مطالبه‌گر عمل کنیم. منتظر مجوز دولت برای استقرار تجهیزات حفاری هستیم و دکل‌ هم برای این‌ کار داریم. در این میدان کویتی‌ها به کمک آرامکو در قالب شرکت خلیج‌ کار را شروع کرده و اسناد نشان می‌دهد که کشور همسایه در این میدان فعال است.

 ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه
بلینکن گفت: روسیه محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است. روسیه در هفته‌های آینده از موشک‌های بالستیک ایرانی استفاده خواهد کرد. اسرائیل در معرض حمله ایران قرار دارد و ما آماده‌ایم تا در مقابله با آن به این کشور کمک کنیم. 

روحانی: صداوسیما باندی و گروهکی شده
رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم با انتقاد از عملکرد صداوسیما اظهار داشت: قبلاً می‌گفتم صداوسیما ملی نیست، میلی است، الان صداوسیما باندی و گروهکی شده است. یک گروه صداوسیما را گرفته، هرچه دلشان بخواهد را پیش می‌برند و تهمت و افترا می‌زنند. آنچنان پشتشان گرم است که هیچ دادگاهی نمی‌تواند کاری کند و هیچ شکایتی به جایی نمی‌رسد. 

آزادی وزیر دولت رئیسی با قرار وثیقه در پروندۀ چای دبش
جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پروندۀ چای دبش آخرین دفاعیات از فاطمی‌امین وزیر صمت دولت ابراهیم رئیسی و قائم‌مقام گرفته شد و فعلا هر دو با وثیقه آزاد هستند. 

ممنوعیت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۲ برداشته شد
 سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: براساس مصوبات جلسه روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌رساند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، پذیرش همه پذیرفته‌شدگان تمامی دوره‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و همچنین تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، رتبه کشوری کمتر از  ۱۰ هزار  کسب کرده‌اند و در سال  ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، به صورت افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت اعلامی در دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود. 

تحریم «ایران ایر» توسط آمریکا
آنتونتی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دیوید لمی همتای بریتانیایی خود گفت: آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران به خاطر حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین و ارسال موشک بالستیک به این کشور وضع کرده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در لندن گفت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر امروز تحریم‌ خواهد شد. 

نظرات بینندگان