arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

«اسم ترامپ را به زبان نیار»؛ چگونه جمهوری‌خواهان سعی می‌کنند رأی‌دهندگان زن را جذب کنند؟

در میان گاری‌های فروش غذا، چرخ و فلک‌ها و غرفه‌های فروش کیک قیفی در یک بعدازظهر گرم اوت، استفانی سوچک تنها یک هدف در ذهن دارد. این زن ۴۲ ساله که ریاست حزب جمهوری‌خواه شهرستان «دور» در ویسکانسین را بر عهده دارد، در این جشنواره محلی حضور یافته تا رأی‌دهندگان مردد را متقاعد کند تا به دونالد ترامپ رأی دهند. او با تامی کانوی باب صحبت را باز کرده؛ یک دموکرات که برای اولین بار پس از دهه‌ها قصد دارد به جمهوری‌خواهان رأی دهد. خانم سوچک، درباره پرداخت‌های ماهانه دو خودروی گران قیمت خانواده‌اش صحبت می‌کند؛ پیامی اقتصادی که به نظر می‌رسد توجه خانم کانوی را جلب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: در میان گاری‌های فروش غذا، چرخ و فلک‌ها و غرفه‌های فروش کیک قیفی در یک بعدازظهر گرم اوت، استفانی سوچک تنها یک هدف در ذهن دارد.
 
این زن ۴۲ ساله که ریاست حزب جمهوری‌خواه شهرستان «دور» در ویسکانسین را بر عهده دارد، در این جشنواره محلی حضور یافته تا رأی‌دهندگان مردد را متقاعد کند تا به دونالد ترامپ رأی دهند.
 
او با تامی کانوی باب صحبت را باز کرده؛ یک دموکرات که برای اولین بار پس از دهه‌ها قصد دارد به جمهوری‌خواهان رأی دهد. خانم سوچک، درباره پرداخت‌های ماهانه دو خودروی گران قیمت خانواده‌اش صحبت می‌کند؛ پیامی اقتصادی که به نظر می‌رسد توجه خانم کانوی را جلب کرده است.
 
خانم کانوی نگران نرخ‌ بهره مسکن است که به گفته او «سر به فلک کشیده» و می‌گوید ترامپ شاید بتواند از دشواری‌های اقتصادی به شدت بکاهد.
 
اما در حالی که خانم سوچک دلایل خود را برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری شرح می‌دهد، از اشاره به تازه‌ترین اظهارات جنجالی ترامپ، از جمله حملات شخصی‌اش به رقیب دموکراتش، کامالا هریس، خودداری می‌کند.
 
او، با این آگاهی از این که رفتارهای گستاخانه ترامپ قبلاً بسیاری از زنان را از او دور کرده، می‌گوید: «سعی می‌کنم به مردم بگویم روی سیاست‌ها تمرکز کنند و از حواشی نامزدها بگذرند.»
 
مقام‌های جمهوری‌خواه در چند ایالت چرخشی که احتمالاً تعیین‌کننده نتیجه انتخابات هستند، استراتژی خانم سوچک را دنبال کرده‌اند: تمرکز بر سیاست به‌جای شخصیت، با هدف جذب آرای زنان سفیدپوست ساکن حومه شهرهای بزرگ.
 
این گروه از رأی‌دهندگان نقشی کلیدی در پیروزی ترامپ در اولین رقابت ریاست جمهوری او داشتند، اما از آن زمان تاکنون، او برای جلب نظر آن‌ها با مشکل مواجه بوده است.
 
کمپین انتخاباتی کامالا هریس، با حمایت رای‌دهندگان زن، قدرتی مضاعف پیدا کرده؛ وضعیتی که جمهوری‌خواهان محلی می‌گویند آرزو داشتند برای ترامپ هم رخ می‌داد.
 
این نگرانی به‌خوبی نشان‌دهنده شکاف جنسیتی فزاینده‌ای است که انتخابات را شکل داده است. ترامپ به دنبال جلب حمایت مردان جوان، به‌ویژه سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبارهاست، در حالی که دموکرات‌ها در تلاش‌اند زنان رأی‌دهنده را که پس از لغو حکم «رو علیه وید» انگیزه گرفته‌اند، به سمت خود جلب کنند. این حکم مهم دیوان عالی، حق قانونی سقط جنین را در آمریکا تضمین می‌کرد.
 
نتایج یک نظرسنجی‌ که در ماه سپتامبر توسط ABC News/Ipsos منتشر شد، نشان داد که کامالا هریس در میان زنان با ۵۴ درصد در مقابل ۴۱ درصد از ترامپ پیشی گرفته است؛ یک افزایش ۷ درصدی پس از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در اواخر ماه گذشته.
 
خانم سوچک می‌گوید برخی از جمهوری‌خواهان نگران این هستند که آیا ترامپ می‌تواند این روند را معکوس کند یا نه.
 
دفاع از یک نامزد «گستاخ»
کارولین لوویت، سخنگوی کمپین ترامپ می‌گوید که کامالا هریس «سیاست‌های لیبرالی خطرناکی را به اجرا گذاشته که موجب شده زنان خود را در وضعیت مالی بدتر و ناامن‌تر در مقایسه با چهار سال پیش ببینند.»
 
اما برخی از افرادی که با بی‌بی‌سی صحبت کرده‌اند، می‌گویند که کمپین او همچنان بر مردان تمرکز کرده است، نه زنان.
 
کریستین متیوز، نظرسنج جمهوری‌خواه، می‌گوید: «تیم ترامپ با شدت بسیار بیشتری، استراتژی تحریک پایگاه اصلی «ماگا» (عظمت را به آمریکا برگردانیم) را پی می‌گیرد. به‌ویژه آن‌ها در تلاشند تا مردان بدون تحصیلات دانشگاهی و آن‌هایی که اسپانیایی‌تبار یا سفیدپوست هستند را جذب کنند؛ و به نوعی از این طریق بر شکاف جنسیتی غلبه کنند.»
 
به گفته چاک کافلین، استراتژیست سیاسی که با جمهوری‌خواهان در ایالت کلیدی آریزونا کار می‌کند، کمپین ترامپ به «فرهنگ مردانه» تکیه کرده است و بر مردانگی و تقابل «ضعیف در برابر قوی» تأکید می‌کند. او می‌گوید: «این پیام برای بسیاری از مردان جذاب است، اما برای رأی‌دهندگان مستقل چندان جذابیتی ندارد.»
 
انتخاب جی‌دی ونس به‌عنوان معاون ترامپ نیز تأکیدی بر این است که کمپین او، به جلب رأی مردان اولویت داده است. هرچند که انتظار هم نمی‌رفت انتخاب او به عنوان نامزد معاون رئیس‌جمهور، به حمایت زنان از ترامپ آسیبی برساند.
 
این سناتور اهل اوهایو، به‌خاطر اظهارات قبلی‌اش درباره زنان با واکنش‌های شدیدی مواجه شده است؛ به‌ویژه ویدیویی از سال ۲۰۲۱ که در آن او تعدادی از دموکرات‌ها، از جمله کامالا هریس را «زنان بدون فرزندی که گربه نگه می‌دارند و از زندگی خود ناراضی هستند» توصیف کرده بود.
 
به گفته بسی فیشر مارتین، مدیر اجرایی مؤسسه غیرحزبی «زنان و سیاست»، این نوع اظهارات کمکی به جلب آرای زنان مردد نمی‌کند. او می‌گوید: «در حومه شهرها، زنان زیادی هستند که فرزندی ندارند و گربه نگه می‌دارند و رأی می‌دهند.»
 
اما این لحن تند ترامپ در مبارزه‌های انتخاباتی، برای برخی از هواداران زن او، مانند دیکسی، یک جمهوری‌خواه ۵۹ ساله از شهرستان «دور»، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. او می‌گوید: «او به شما چیزی را که دوست دارید بشنوید نمی‌گوید، بلکه حقیقت را به شما می‌گوید.»
 
دیکسی که برای حفظ حریم خصوصی، نام خانوادگی خود را نگفت، ادامه می‌دهد: «همین صداقت است که برایم اهمیت دارد.»
 
کلین کانوی، مشاور سابق ترامپ که در سال ۲۰۱۶ مدیر کمپین او بود، به بی‌بی‌سی گفت که رأی‌دهندگان نمی‌توانند به سیاست‌های او، بدون داشتن «شخصیت قوی و قاطع» او دسترسی داشته باشند. او افزود: «مردم، به‌ویژه زنان، تمایل دارند از چیزی که آن‌ها را ناراحت می‌کند گلایه کنند، و سپس بر اساس چیزی که بر زندگی‌شان تأثیر می‌گذارد رأی می‌دهند.»
 
قیمت‌های مواد غذایی از مسائل شخصی مهم‌ترند
جمهوری‌خواهان محلی در ایالت‌های کلیدی تلاش دارند با بازگرداندن گفتگوها به مسائل روزمره‌ای که خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد – مانند میزان جرم و جنایت و اقتصاد – جلوی کاهش حمایت زنان را بگیرند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب جمهوری‌خواه در زمینه مسایلی مانند مقابله با جرایم یا کمک به اقتصاد، محبوبیت بیشتری دارد.
 
تأثیرات همه‌گیری کووید-۱۹ ، مقایسه عملکرد اقتصادی ایالات متحده تحت دولت‌های ترامپ و بایدن را دشوار کرده است. هر دو دولت شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی بودند، اما تورم در سه سال گذشته به یک مشکل اساسی تبدیل شده است؛ چرا که دستمزدها نتوانسته‌اند همگام با افزایش قیمت‌ها پیش بروند.
 
بر اساس یک نظرسنجی جدید از مؤسسه KFF، ۴۰ درصد از زنان حومه‌نشین معتقدند که تورم مهم‌ترین مسئله در این انتخابات است.
 
لیلا جونتونن، یک مادر خانه‌دار ۸۸ ساله از حومه شهر «گرین بی»، در ایالت ویسکانسین، می‌گوید که نمی‌توان افزایش قیمت‌ها در دوران بایدن را نادیده گرفت.» او با اشاره به سبد خرید پر از مواد غذایی‌اش در پارکینگ فروشگاه می‌گوید: «نگاه کنید به این مواد غذایی که می‌خرید و ببینید چقدر باید برایشان پرداخت کنید.»
 
استراتژیست‌ها می‌گویند اگر ترامپ تمرکز بیشتری بر مسائل اقتصادی خاص داشته باشد، می‌تواند رأی‌دهندگانی مانند خانم جونتونن را به خود جذب کند.
 
آریل هیل دیویس، یکی از بنیان‌گذاران گروه «جمهوری‌خواهان زن برای پیشرفت» می‌گوید: «اگر ترامپ کمی از لحن تهاجمی خود بکاهد و نوع سیاست‌های آتشین خود را کاهش دهد، می‌تواند به‌ویژه زنان رأی‌دهنده را جذب کند.»
 
او ادامه می‌دهد: «اگر سه مسئله اصلی شما اقتصاد، تورم و امنیت عمومی باشد، فکر می‌کنم او بتواند به‌راحتی این رأی‌دهندگان را متقاعد کند.»
 
«دور ماندن کامل» از مسئله سقط جنین
جمهوری‌خواهان در ایالت‌های نوسانی با چالش بزرگی در مورد مسئله دیگری که زنان رأی‌دهنده را برانگیخته است، مواجه هستند: حقوق باروری.
 
دموکرات‌ها پس از لغو حکم «رو علیه وید» در سال ۲۰۲۲، از مسئله حق سقط جنین برای جذب رأی‌دهندگان بهره برده‌اند. کامالا هریس نیز به‌عنوان صدای اصلی کاخ سفید در این موضوع مطرح شده است.
 
در چندین ایالت، حتی در ایالت‌های جمهوری‌خواه، رأی‌دهندگان به‌طور مستقیم به نفع حمایت از حقوق سقط جنین رأی داده‌اند. این مسئله در ماه نوامبر در حداقل هشت ایالت، از جمله ایالت‌های کلیدی نوادا و آریزونا، از موضوعات تعیین‌کننده نتیجه انتخابات بود.
 
جمهوری‌خواهان همچنان با مشکل در رسیدن به پیام واحدی در مورد حقوق باروری مواجه‌اند. ترامپ بارها گفته است که این سیاست باید به ایالت‌ها واگذار شود و از حمایت از یک ممنوعیت ملی سقط جنین خودداری کرده است.
 
ترامپ به‌تازگی پس از اظهارات متناقض درباره حمایت از رفراندوم فلوریدا برای محافظت از حقوق سقط جنین، با انتقادهای شدید از سوی محافظه‌کاران ضد سقط جنین مواجه شد. او بعدها توضیح داد که به این رفراندوم رأی مخالف خواهد داد.
 
او همچنین در هفته‌ای که گذشت، به جمعیتی در میشیگان گفت که اگر دوباره انتخاب شود، دولت او هزینه‌های درمان باروری (IVF) را پوشش خواهد داد؛ درمانی که دموکرات‌ها ادعا کرده‌اند جمهوری‌خواهان سعی دارند از طریق قوانین محدودکننده ایالتی آن را از بین ببرند.
 
تام ادی، رئیس حزب جمهوری‌خواه در شهرستان «ایری» در ایالت پنسیلوانیا – یک منطقه نوسانی که پیروزی در آن برای جمهوری‌خواهان حیاتی است – می‌گوید بهترین رویکرد این است که به‌کلی از مسئله سقط جنین دوری کنیم.
 
او می‌گوید: «به نامزدهایم می‌گویم، 'از این مسئله دور بمانید.' مهم نیست چه سیاستی در مورد سقط جنین مطرح کنید، نیمی از مردم مخالف آن خواهند بود.»
 
اگرچه نظرسنجی KFF نشان داده که مسئله سقط جنین برای زنان حومه‌نشین در اولویت پایین‌تری نسبت به موضوعاتی مانند مهاجرت، امنیت مرزی و اقتصاد قرار دارد، اما همچنان برای بخش در حال رشدی از آن‌ها مسئله‌ای انگیزه‌آفرین است.
 
نتایج یک نظرسنجی‌ که ماه گذشته توسط نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا انجام شد، نشان داد که این موضوع برای زنان زیر ۴۵ سال به مهم‌ترین مسئله تبدیل شده است.
 
با توجه به نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد اکثر زنان حومه‌نشین از دسترسی به سقط جنین حمایت می‌کنند، خانم سوچک می‌گوید حزب جمهوری‌خواه باید به یک پیام واحد در این زمینه دست یابد.
 
او می‌گوید: «تنها مسئله این است که مطمئن شویم پیام درست را به زنان ارسال می‌کنیم؛ این که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، در عین حال به نوزادان متولد نشده هم اهمیت می‌دهیم.»
 
کلین کانوی، مشاور ارشد سابق ترامپ می‌گوید در حالی که دموکرات‌ها بر «کمر به پایین» تمرکز کرده‌اند، حزب جمهوری‌خواه بر «کمر به بالا» تمرکز می‌کند.
 
او می‌گوید: «ما زنان، از کمر به بالا، جایی هستیم که مغزمان، گوش‌ها، چشم‌ها، قلب‌ها و دهان‌هایمان هستند، بنابراین می‌توانیم همه مسائل را درک کنیم: اقتصادِ میز غذاخوری، کارآفرینی، مالیات، مقررات، استقلال انرژی.»
 
اما این زبان با تمام زنان رأی‌دهنده در ویسکانسین سازگار نیست.
 
هالی روپنو، یک جمهوری‌خواه سابق ۵۶ ساله از شهر «گرین بی» می‌گوید یکی از دلایلی که قصد دارد به خانم هریس رأی دهد، مسئله حقوق باروری است.
 
او می‌گوید: «من کارهایی را که او می‌خواهد برای ما انجام دهد، دوست دارم؛ این که حقوق زنان را به ما برگرداند.»
 
بگذاریم «ترامپ، ترامپ باشد»؟
کارشناسان می‌گویند که چشم‌انداز سیاسی از زمانی که دونالد ترامپ برای اولین‌بار برای ریاست جمهوری کاندیدا شد، به‌طور چشم‌گیری تغییر کرده است.
 
به گفته خانم فیشر مارتین، برخی از زنان رأی‌دهنده در سال ۲۰۱۶ نگرانی‌های خود را درباره ترامپ نادیده گرفتند، با این باور که وقتی وارد کاخ سفید شود، رفتار متفاوتی خواهد داشت.
 
اما او می‌گوید که شعار «بگذارید ترامپ همان‌طور که هست باشد» که در سال ۲۰۱۶ محبوب بود، اکنون کارساز نیست.
 
در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸، زنان حومه‌نشین و تحصیل‌کرده به‌طور گسترده‌ای ترامپ و جمهوری‌خواهان را رد کردند و به ایجاد آنچه «موج آبی» نامیده شد، کمک کردند؛ موجی که بیش از ۱۰۰ زن را به مجلس نمایندگان ایالات متحده رساند.
 
در سال ۲۰۲۲، حقوق باروری نقشی محوری در کمک به عملکرد بهتر از حد انتظار دموکرات‌ها ایفا کرد و جمهوری‌خواهان نگران هستند که دوباره این اتفاق رخ دهد.
 
به گفته کارشناسان سیاسی اگر ترامپ به‌طور مستقیم به نگرانی‌های رای‌دهندگان زنان حاشیه‌نشین درباره شخصیتش بپردازد، می‌تواند در بین آن‌ها به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.
 
خانم فیشر مارتین می‌گوید: «اگر او چیزی بگوید مثل این: ممکن است از من شخصاً خوشتان نیاید، ممکن است از لفاظی‌های من خوشتان نیاید، اما اگر می‌خواهید کمتر نگران صورت‌حساب مواد غذایی باشید... من آدم مورد نظر شما هستم.»
 
او افزود: «من نمی‌دانم که آیا او واقعاً قادر به رسیدن به چنین جایی هست یا نه.»
 
کلین کانوی بیشتر از هر کسی ترامپ را می‌شناسد. او معتقد است که پیام اصلی او – آیا رأی‌دهندگان اکنون وضعیت بهتری نسبت به زمانی که او در دفتر بود دارند؟ – بدون در نظر گرفتن جنسیت، برای همه آمریکایی‌ها یکسان است.
 
او اضافه می‌کند: «همان‌طور که اخیراً به او گفتم: او قبلاً یک زن را شکست داده است. او می‌تواند دوباره یک زن را شکست دهد.»
نظرات بینندگان