arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه پل راد/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پل استیون راد متولد ۶ آوریل ۱۹۶۹ هنرپیشه آمریکایی است. از فیلم‌های او می‌توان به کاپیتان آمریکا،جنگ داخلی و انتقام جویان وپایان بازی اشاره کرد. وی در سال ٢٠٢١ به عنوان جذاب ترین مرد زنده دنیا از سوی مجله «People» انتخاب گردید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام: پل استیون راد

تاریخ تولد: ۶ آوریل ۱۹۶۹ ‏

محل تولد: پسیک، نیوجرسی

ملیت: ایالات متحده آمریکا ایالات متحده

حرفه: بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت: ۱۹۹۲ تا اکنون

 

بیوگرافی پل استیون راد

پُل راد در سال 1969 در شهر نیوجرسی آمریکا متولد شد. پدرش راهنمای تور برای گردشگران بود و مادرش هم مدیر فروش بود. دوران کودکی پُل به علت شغل پدرش در شهرهای گوناگون طی شد ولی آنها سرانجام در شهر اورلند پارک واقع در کانزاس آمریکا اقامت گزیدند. پُل در این شهر به دبیرستان رفت و آنگاه در دانشگاه لارنس کانزاس در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شد. قبل از اینکه بازیگر شود در یک میخانه کار می کرده است. وی یهودی می باشد. وی و جنیفر آنیستون قبل از اینکه به شهرت برسند با یکدیگر دوست بودند.

زندگی هنری  پُل راد

نخستین نقش آفرینی پُل راد در سال 1992 با مجموعه تلویزیونی « خواهران » شروع گردید. راد در سال 1994 از این مجموعه تلویزیونی خارج شد تا در فیلم کمدی « Clueless » حضور پیدا کند. او در سال 1999 برای بازی تحسین برانگیزش در فیلم « The Cider House Rules » موفق شد نامزد دریافت جایزه SAG شود. راد در سالهای بعد در مجموعه های مختلف تلویزیونی از جمله « Reno 911 » و « Friends » حضور پیدا کرد ولی نقطه عطف دوران بازیگری هنگامی به سراغش آمد که با کارگردان معروف فیلمهای کمدی یعنی جود آپاتوف همکاری کرد.

« 40 ساله مجرد » با حضور راد در کنار استیو کارل و ست روگان توانست به فروش قابل توجهی دست پیدا کند و بعد از آن وی در فیلم « باردار » حضور پیدا کرد که این کمدی هم در گیشه موفق بود. راد در سالهای بعد موفق گردید در آثار کمدی بسیاری از جمله « This Is the End» حضور پیدا کند و به یکی از موفق ترین کمدین های هالیوود تبدیل شود.

 

پل راد در صحنه فیلم سینمایی Ant-Man and the Wasp به همراه اوانجلین لیلی

ازدواج پل استیون راد

پس از ۱۴ سال دوستی با جولی ییگر، بالاخره در سال ۲۰۰۹ این دو با یکدیگر ازدواج کردند.

آن ها درباره ی زندگی مشترک و خودشان چندان صحبت نمی کنند. آنچه درباره ی ییگر می دانیم این است که او فعالیت حرفه ای خود را به عنوان یک ناشر شروع کرد اما بعداً تصمیم گرفت به تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی بپردازد. او در سال ۲۰۱۷ فیلمنامه ی فیلم Fun Mom Dinner را نوشت که همسرش راد تهیه کننده ی اجرایی آن بود.

نظرات بینندگان