arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

دو نامزد شکست خورده انتخابات الجزایر نتایج آن را زیر سوال بردند

دو نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نتایج این انتخابات را زیر سوال برده و به فرایند برگزاری آن اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دو نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نتایج این انتخابات را زیر سوال برده و به فرایند برگزاری آن اعتراض کردند.

نامزد‌های شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای مشترک نتایج انتخابات روز یک شنبه که به پیروزی قاطع عبدالمجید تبون منجر شد را زیر سوال بردند. 

بر اساس نتایج اولیه انتخابات که کمیسیون مرکزی آن را اعلام کرده است، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور کنونی ۵.۳۲۹.۲۵۳ رای و ۹۴.۶۵ درصد آرا به دست آورده است.

«حسانی شریف»، نامزد جنبش جامعه صلح ۱۷۸.۷۹۷ رای و ۳.۱۷ درصد آرا را کسب کرده است. «یوسف اوشیش»، دبیر اول جبهه گروه‌های سوسیال هم ۱۲۲.۱۴۶ رای و ۲.۱۶ درصد آرا را به دست آورده است.

در بیانیه حسانی شریف و یوسف اوشیش آمده است، نتایج اعلام شده از سوی رئیس کمیسیون انتخابات مبهم و مغایر با سوابق شمارش آراء است.

آن‌ها همچنین عدم وجود نرخ مشارکت برای هر نامزد در کنار عدم ارائه اطلاعات اولیه در فرآیند انتخابات را مشکوک خوانده‌اند.

پیش‌ازاین در ماه ژوئن، رئیس‌جمهور الجزایر از برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور خبر داده بود. پیشتر قرار بود این انتخابات در ماه دسامبر برگزار شود.

نظرات بینندگان