arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

حملات مرگبار اسرائیل به حماه سوریه/ ۱۶ نفر شهید و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند

پدافند هوایی سوریه با تجاوزات جدید اسرائیل به اطراف شهر «مصیاف» در حومه غربی «حماه» در مرکز این کشور مقابله کرد و در نتیجه این تجاوز تعدادی شهید و مجروح به بیمارستان دولتی مصیاف منتقل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پدافند هوایی سوریه با تجاوزات جدید اسرائیل به اطراف شهر «مصیاف» در حومه غربی «حماه» در مرکز این کشور مقابله کرد و در نتیجه این تجاوز تعدادی شهید و مجروح به بیمارستان دولتی مصیاف منتقل شدند.

به گزارش «انتخاب»، خبرگزاری سوری «سانا» گزارش داد که بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر مصیاف در حومه غربی حماه، پنج غیرنظامی شهید و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این، دکتر «فیصل حیدر»، رئیس بیمارستان دولتی مصیاف در بیانیه‌ای به سانا گفته بود که «در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به چندین نقطه در مصیاف در حالی که آمبولانس‌ها به انتقال مجروحان ادامه می‌دادند، تعدادی از مجروحان غیرنظامی به بیمارستان منتقل شدند که حال سه تن از آنها وخیم است.

این خبرگزاری افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی به جاده اصلی (مصیاف - وادی العیون) خسارت وارد کرد و منجر به آتش سوزی شد و تیم‌های آتش نشانی در حال مهار آن هستند.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت: حوالی ساعت ۲۰:۲۳ شب یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال غرب لبنان حمله هوایی انجام داد و تعدادی پایگاه نظامی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی به موشک‌های متجاوز پاسخ داده و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

این در حالی است که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در توجیه این تجاوز مدعی شد نیروی هوایی این رژیم یک مرکز تحقیقاتی برای توسعه سلاح در سوریه را بمباران کرد.

۶ انفجار در اطراف مصیاف

خبرنگار المیادین در سوریه هم با اشاره به اینکه پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را در «طرطوس» و حومه غربی «حمص» رهگیری و دفع کرد، گفت: «۶ انفجار در مجاورت مصیاف و جاده (مصیف-وادی العیون) در حومه غربی حماه شنیده شد.»

این خبرنگار افزود: جنگنده‌های اسرائیلی از سواحل جنوبی لبنان به سمت شرق و شمال سوریه موشک شلیک کردند.

در ۲۴ اوت، رژیم اشغالگر به منطقه مرکزی سوریه حمله هوایی کرد که منجر به زخمی شدن هفت غیرنظامی شد.

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با تجاوز به غزه ادامه دارد و بشار اسد رئیس جمهور سوریه بارها گفته است: غزه امروز از فلسطین دفاع می‌کند، فلسطین از سوریه و همه کشورهای عربی دفاع می‌کند و این درباره مقاومت در لبنان نیز صدق می‌کند که از جنوب، تمام لبنان، سوریه و از اعراب هم دفاع می‌کند.

تکمیلی/ 

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه از کشته شدن ۱۴ و زخمی شدن ۴۳ نفر از جمله ۶ نفر در وضعیت وخیم در حملات هوایی اسرائیل به سوریه خبر داد.

تکمیلی/ شهدای حمله به سوریه به ۱۶ نفر رسید

المیادین اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف در حومه حماه به ۱۶ نفر افزایش یافت.

نظرات بینندگان