arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳؛ از تخلیه مقر‌های مرزی گروهک کومله در آستانه سفر پزشکیان تا اقدام عجیب ثبت احوال در حذف آمار نوزادان‌ زاده شده از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان چهارشنبه به عراق می‌رود
رئیس جمهور روز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود، به عراق خواهد رفت. 

تخلیه مقر‌های مرزی گروهک کومله در آستانه سفر پزشکیان
تسنیم نوشت: دولت عراق به منظور اجرای بخش دیگری از توافقنامه امنیتی تهران و بغداد و در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، برخی گروهک‌های تروریستی را مجبور به تخلیه مقرهای فعلی و عقب نشینی از نزدیکی مرز به عمق اقلیم شمال عراق کرده است. 

اعضای هیئت‌مدیره بورس وام دریافتی را عودت می‌دهند
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: طبق اعلام دکتر همتی، وزیر اقتصاد، مقرر شده‌است کلیه‌ی افراد اعم از رئیس و اعضای هیئت‌مدیره، وام دریافتی را عودت بدهند و استعفای رئیس سازمان بورس مورد پذیرش شورای بورس قرار گرفت. 

بغض پزشکیان در یک مراسم
رئیس جمهور در مراسم تقدیر از پزشکان و داروسازان گفت: همان آدمی هستیم که بودیم؛ تصور نمی کنم این جایگاه بخواهد در رفتار ما تغییر ایجاد کند. پزشکیان در این مراسم با بغض افزود: اینجا ایستاده ایم تا بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم. نمی دانم چرا احساساتی شدم.

حذف آمار نوزادان‌ زاده شده از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله
عباس عبدی نوشت: ثبت احوال پیش‌تر آمار موالید بر اساس سن مادر را به صورت هفتگی منتشر می‌کرد. آمار نوزادان‌زاده شده از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله را ما چاپ کردیم. سایت سازمان این آمار‌ها را به کلی حدف کرد. ناشناس تماس گرفتم با سایت‌شان. گفتند، چون فلان روزنامه آمار را چاپ کرده و بحث کودک همسری رواج یافته دستور آمده دیگر آمار نگذاریم.

ادعای نتانیاهو علیه ایران
نخست وزیر اسرائیل بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: «اولویت ما این است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهیم.» نتانیاهو همچنین مدعی شد: «اگر در این سال‌ها اقدامی نمی‌کردیم، ایران مدت ها پیش دارای سلاح هسته‌ای بود.»

شهروند بلوچ اهل سنت معاون وزير علوم شد
برای اولين بار و با حکم حسين  سیمایی صراف، محمد نبی شهیکی  از نخبگان دانشگاهی بلوچ و اهل سنت معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم،یک بلوچ اهل سنت معاون وزير علوم شد: محمد نبی شهیکی کیست!؟ تحقيقات و فناوری شد. 

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به اسپانیا پناهنده شد
دولت ونزوئلا اعلام کرده است که ادموندو گونزالس، نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری، این کشور را ترک کرده و به اسپانیا پناهنده شده است. آقای گونزالس رقیب انتخاباتی نیکلاس مادورو در انتخابات ماه ژوئیه بود. 

کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟
عارف تأکید کرد: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ فعلا کاری نمی‌خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می‌خواهیم آزاد سازی انجام دهیم. واقعیت‌های بخش را می‌گوییم. 

احتمال مداخله نظامی در صورت تصرف زنگزور
منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا و فرمانده سابق سپاه، معتقد است که  اگر آذربایجان زنگزور را تصرف کند ایران احتمالاً مداخله نظامی خواهد کرد.

فرمانده سپاه: صهیونیست‌ها طعم تلخ انتقام را خواهند چشید
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کابوس عمل قطعی ایران صهیونیست‌ها را شب و روز می‌لرزاند. مقاماتشان از تعادل ذهنی خارج شدند و آشفته هستند. وی افزود:  صهیونیست‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند چشید و [خواهند دید که] کی، کجا و چگونه؛ حتما متفاوت عمل خواهد شد. 

نظرات بینندگان