arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
محمود شوری، معاون اندیشکده ایران و اوراسیا:

ما در قفقاز سیاست خود را دنبال می‌کنیم، روسیه هم سیاست خودش را / این انتظار که روسیه هم سیاست خودش را در قفقاز بر اساس منافع ایران تنظیم کند، منطقی نیست؛ هیچ برادری‌ای وجود ندارد

محمود شوری، معاون اندیشکده ایران و اوراسیا (ایراس) و کارشناس مسائل اوراسیا می‌گوید: «ظاهراً تلاش برای دشمن‌سازی سهمیه‌ای است! هر گروهی به سهم خود یک دشمن برای کشور می‌سازد. بعید می‌دانم اکثر دوستانی که در مورد خیانت روسیه به ایران در قفقاز می‌نویسند اطلاع دقیقی از مسئله داشته باشند. ما در قفقاز سیاست خود را دنبال می‌کنیم، روسیه هم سیاست خودش را. همانطور که کسی انتظار ندارد ما از منافع خود در قفقاز بخاطر روسیه کوتاه بیاییم، این انتظار که روسیه هم  سیاست خودش را در قفقاز بر اساس منافع ایران تنظیم کند، منطقی نیست. هیچ برادری‌ای وجود ندارد، فقط منافع است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود شوری، معاون اندیشکده ایران و اوراسیا (ایراس) و کارشناس مسائل اوراسیا می‌گوید: این انتظار که روسیه هم  سیاست خودش را در قفقاز بر اساس منافع ایران تنظیم کند، منطقی نیست؛ هیچ برادری‌ای وجود ندارد.
 
وی در توئیتی نوشت: «ظاهراً تلاش برای دشمن‌سازی سهمیه‌ای است! هر گروهی به سهم خود یک دشمن برای کشور می‌سازد.  
 
بعید می‌دانم اکثر دوستانی که در مورد خیانت روسیه به ایران در قفقاز می‌نویسند اطلاع دقیقی از مسئله داشته باشند. 
 
ما در قفقاز سیاست خود را دنبال می‌کنیم، روسیه هم سیاست خودش را. همانطور که کسی انتظار ندارد ما از منافع خود در قفقاز بخاطر روسیه کوتاه بیاییم، این انتظار که روسیه هم  سیاست خودش را در قفقاز بر اساس منافع ایران تنظیم کند، منطقی نیست. هیچ برادری‌ای وجود ندارد، فقط منافع است.»
نظرات بینندگان