arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
سفیر ایران در ارمنستان:

در آخرین ملاقاتی که پاشینیان با رهبر معظم انقلاب در تهران داشتند، رهبری موضع ایران را درباره زنگزور اعلام کردند / ما مخالف هر گونه کریدوری که حاکمیت سرزمینی و تمامیت ارضی ارمنستان را تغییر دهد، هستیم / این برخلاف منافع ارمنستان و ایران است / همانگونه که وزیر خارجه دیروز اعلام کردند تمامیت ارضی همسایگان ما خط قرمز ماست

 مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان امروز در مصاحبه با رسانه های محلی گفت که در آخرین ملاقاتی که پاشینیان با رهبر معظم انقلاب در تهران داشتند، رهبری موضع ایران را درباره زنگزور اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان امروز در مصاحبه با رسانه های محلی گفت که در آخرین ملاقاتی که پاشینیان با رهبر معظم انقلاب در تهران داشتند، رهبری موضع ایران را درباره زنگزور اعلام کردند.
 
بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است: 
 
در مورد زنگزور موضع ما مشخص است، در اخرین ملاقاتی که پاشینیان با رهبر معظم انقلاب در تهران داشتند، رهبری موضع ایران را در این باره اعلام کردند.
 
ما مخالف هر گونه کریدوری که حاکمیت سرزمینی و تمامیت ارضی ارمنستان را عوض کند هستیم؛ این برخلاف منافع ارمنستان و ایران است.
 
همانگونه که وزیر خارجه دیروز اعلام کردند تمامیت ارضی همسایگان ما خط قرمز ماست.
 
خواب هایی که برخی در ارتباط با این قضیه می بینند تعبیر نمی شود.
 
در مورد مطالبی که معاون وزیر خارجه ارمنستان درباره مسیر آذربایجان به نخجوان با بخش خصوصی کنترل شود شنیدم، طبق اظهاراتی که مقامات ارمنستان به من گفته اند کنترل امنیت و گذرگاهها تحت حاکمیت ارمنستان و نهادهای دولتی و امنیتی ارمنستان خواهد بود.
 
کنترل از طریق یک نهاد بین الملل یا امریکا؟ ما موافق این هستیم که این کنترل تحت نطارت ارمنستان باشد و با اینکه دیگران از بیرون بخواهند امنیت راهها را برقرار کنند ارمنستان هم خودش گفته نمی پذیرد.
 
بحث سپردن امنیت به یک سازمان خارجی یا شرکت خارجی نیست. آن چیزی که به من گفته شده امنیت کنترل و نطارت راهها در اختیار ارمنستان خواهد بود.
نظرات بینندگان