arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

بریتانیا ۶۵۰ موشک پدافند هوایی به اوکراین تحویل می‌دهد

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای از قصد این کشور برای تحویل ۶۵۰ موشک پدافند هوایی به اوکراین خبر داد. در این بیانیه آمده است که جان هیلی، وزیر دفاع بریتانیا، بسته پدافند هوایی به ارزش ۱۶۲ میلیون پوند (۱۹۲ میلیون یورو) برای اوکراین را در نشست پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین واقع در راینلاند فالتس آلمان اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دویچه وله: وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای از قصد این کشور برای تحویل ۶۵۰ موشک پدافند هوایی به اوکراین خبر داد.
 
در این بیانیه آمده است که جان هیلی، وزیر دفاع بریتانیا، بسته پدافند هوایی به ارزش ۱۶۲ میلیون پوند (۱۹۲ میلیون یورو) برای اوکراین را در نشست پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین واقع در راینلاند فالتس آلمان اعلام خواهد کرد.
 
رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه سوم سپتامبر و در پی حمله موشکی روسیه به یک مرکز نظامی در شهر پولتاوا، در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام از هم‌پیمانان غربی بابت ایجاد محدودیت برای اوکراین در انجام عملیات نظامی در خاک روسیه با سلاح‌های دریافتی از غرب انتقاد کرد.
 
ولودیمیر زلنسکی تاکید کرد: «اوکراین در حال حاضر به سامانه‌های موشکی و دفاعی نیاز دارد نه انبار اسلحه. متاسفانه هر روز تأخیر به معنای تلفات بیشتر است.»
 
زلنسکی از مدتها پیش بر نیاز این کشور به سامانه‌های موشکی و دفاعی برای مقابله با حملات روسیه تاکید کرده و در روزهای اخیر تقریبا هر روز به این موضوع اشاره کرده است.
 
شماری از رسانه‌های بین‌المللی همچون آسوشیتدپرس از حمله اخیر روسیه به عنوان یکی از مرگبارترین حملات این کشور به اوکراین از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ نام برده‌اند. در این حمله دست‌کم ۴۱ نفر کشته و بیش از ۱۸۰ نفر زخمی شدند.
نظرات بینندگان